
Brändivalmennus keväällä 2023
28 maaliskuun @ 08:30 - 12:00

Brändivalmennus keväällä 2023
28.3. | 18.4. | 9.5. Kokkola
[KLICKA HÄR om du är intresserad av den svenskspråkiga Brandcoachningen som arrangeras i Jakobstad 30.3, 21.4 & 12.5]
Kaipaatko ideoita ja apua brändin rakentamiseen?
Tarvitsetko selkeyttä ja suunnitelmallisuutta yrityksen viestintään?
Onko yrityksellä selkeä tavoite, mutta käytännön suunnitelma puuttuu?
Haluatko vahvistaa omaa brändiä tai positioida yrityksesi uudestaan?
Lähde mukaan Brändivalmennukseen! Tavoitteena on, että opit ymmärtämään brändin rakentamisen vaiheet ja toimenpiteet, ja pääset muodostamaan oman kehittämissuunnitelman Studio Frekvensin luoman Brändityökirjan avulla.
Brändi on mielikuva, se tunne ja käsitys, joka ihmisillä on yrityksestäsi. Millaisen mielikuvan haluat antaa yrityksestäsi, ja miten siihen voi vaikuttaa?
Viexpo toteutti yhteistyössä Studio Frekvensin kanssa brändivalmennuksen kevättalvella 2022 Kokkolassa. Valmennukseen osallistunut Johanna Junttila Oy Hur Ab:ltä kommentoi valmennusta näin:
”Osallistuin Brändin rakentaminen -valmennussarjaan kevättalvella 2022. Sain hyviä vinkkejä ja käytännönläheisen kehittämissuunnitelman brändin rakentamisen vaiheista ja toimenpiteistä. Suosittelen lämpimästi tätä valmennusta.”
-Johanna Junttila, Marketing and Project Manager, Oy Hur Ab
Valmennuskokonaisuus
Suomenkielinen valmennus järjestetään Kokkolassa 28.3., 18.4. ja 9.5. klo 8.30–12.00.
Tarkempi paikka ilmoitetaan myöhemmin.
Valmennukseen otetaan enintään kahdeksan yritystä, ja osallistua voi max 2 hlöä/yritys.
Hinta: 890€ / yritys (ALV 0)
Valmennuksen toteuttaa Studio Frekvens
Valmennuksen vetäjinä ja asiantuntijoina toimivat Studio Frekvensin Ida Storbacka ja Andreas Haals.
Studio Frekvens on brändin rakentamiseen erikoistunut muotoilutoimisto, joka toimii yritysten strategisena ja luovana kumppanina.
Studio Frekvensin asiakkaita ovat mm. Kokkolan kaupunginteatteri, Riskas Snickeri ja Losvika.
www.studiofrekvens.fi
“Missiomme on inspiroida ja kehittää yrityksiä muotoilun kautta.
Teemme brändi- ja sisältömuotoilua ”Less, but better” -asenteella.”
– Ida & Andreas, Studio Frekvensin perustajat
Aikataulu ja sisältö:
WORKSHOP I: Sisäinen brändi
28.3. klo 8:30-12:00
Ensimmäisellä valmennus kerralla keskitymme yrityksen sisäiseen brändiin eli siihen, mikä tekee juuri teidän yrityksestänne ainutlaatuisen. Paneudumme mm. yrityksen tavoitteisiin ja miten ne ohjaavat brändin rakentamista. Miksi yritys on olemassa (tarkoitus), mikä teille on tärkeää (arvot) ja mihin yritys on menossa (visio)? Ilman selkeitä tavoitteita ja pohjatyötä on haastavaa rakentaa mitään pysyvää tai seurata sitä, miten brändin rakentaminen edistyy.
Workshopissa käsitellään mm. seuraavia aiheita:
- Alustus: Mikä on brändi? Voiko omaan brändimielikuvaan vaikuttaa? Miten?
- Yrityksen tavoitteet
- Arvot
- Tarkoitus
- Missio
- Visio
- Golden Circle – Mitä, miten, miksi
WORKSHOP II: Ulkoinen brändi
18.4. klo 8:30-12:00
Se, miten yritys viestii ulospäin, tulisi pohjautua yrityksen sisäiseen brändiin. Vahvaa brändiä ei rakenneta ainoastaan hienolla logolla tai arvolupauksilla. Tunnistettavuutta voidaan kuitenkin lisätä huomattavasti johdonmukaisella viestinnällä. Yrityksen visuaalinen ilme tulee saumattomasti soveltua usealle alustalle mutta koko homman ydin piilee siinä, mitä ilme kokonaisuudessaan edustaa ja lunastaako brändi sen, mitä se lupaa.
Workshopissa käsitellään mm. seuraavia aiheita:
- Tarina
- Visuaalinen ilme
- Äänensävy
- Oman kilpailuedun määrittely
- Brändilupaus
WORKSHOP III: Brändiviestintä
9.5. klo 8:30-12:00
Kenelle yritys viestii ja missä? Missä kanavissa yrityksen kohderyhmä viettää aikaa? Minkä ongelman tuotteenne tai palvelunne ratkaisee ja miten siitä voidaan kertoa
mahdollisimman monipuolisesti ja kiinnostavasti? Missä yritys on suhteessa kilpailijoihin (positiointi)? Kun tiedetään mitä halutaan kertoa, kenelle ja missä, voidaan luoda brändiviestinnän strategia, joka pohjautuu yrityksen sisäiseen ja ulkoiseen brändiin, sekä muotoilla yrityksen kosketuspisteitä, eli niitä alueita, jossa yritys ja
asiakkaat kohtaavat toisensa.
Workshopissa käsitellään mm. seuraavia aiheita:
- Kilpailijat ja positiointi
- Kohderyhmä – kenelle yritys puhuu?
- Asiakkaan ongelman tiedostaminen
- Tuotteen tai palvelun konseptointi
- Kosketuspisteet
- Viestinnän kattokonseptit ja teemat
Brändivalmennukseen sisältyy myös kotitehtäviä.
Ilmoittauduthan 22.3.2023 mennessä.
Heräsikö valmennuksesta kysymyksiä? Vastaamme niihin mielellämme!
Ota meihin yhteyttä:
Ida Storbacka: ida@studiofrekvens.fi 040 5456 745
Andreas Haals: andreas@studiofrekvens.fi 050 3307 481