Tämä verkkosivusto käyttää evästeitä, jotta voisimme tarjota kävijöille mahdollisimman hyvän käyttökokemuksen. Verkkoselaimeen tallentuvat evästeet tunnistavat palaavat kävijät ja heidän kielensä. Lisäksi evästeet antavat meille tärkeää tietoa mm. siitä, mitkä sivut kiinnostavat kävijöitä.
- Tämä tapahtuma on mennyt.
Miten kansainvälistä viestintää tehdään?
18.2.2020 @ 12:00 - 16:00
MITEN KANSAINVÄLISTÄ VIESTINTÄÄ TEHDÄÄN?
Widen-kasvuohjelman seuraavassa Kansainväliseen viestintään keskittyvässä workshopissa tarkoituksena on käydä läpi pk-yritysten viestinnän keinoja, miten viestiä kansainvälisillä markkinoilla, millaisia satsauksia se vaatii ja mitkä ovat kompastuskivet. Workshopin osana käydään läpi useita esimerkkejä ja annetaan työkaluja vastaavanlaisten tilanteiden kohtaamiseen.
Mutta mitä ystävämme Wikipedia sanoo viestinnästä?
Viestintä eli vuorovaikutus voidaan ymmärtää sekä sanomien vaihdannaksi että merkitysten tuottamiseksi. Lisäksi viestintä on määritelty yhteisen todellisuuden rakentamiseksi, jolloin olennaista ei ole tiedon tai informaation välittäminen vaan yhteisen ymmärryksen tuottaminen.
Yhteisen ymmärryksen tuottaminen, aika hyvin sanottu.
Koulutuspäivän aiheita ovat:
Kaikki alkaa siitä suunnittelusta
- toimenpiteet, kohderyhmät, resurssit
Yritys kansainvälisillä markkinoilla
- miten tehdä omasta tarinasta kiinnostava vastapuolelle
- messujen ympärillä tapahtuva viestintä
Kansainvälinen mediaviestintä vaatii satsauksia
- paikallinen kumppani kohdemaassa
- miten tähän kannattaa budjetoida
Miten viestiä vaikuttavasti – tekstien teon ABC
Miten tavoittaa kohderyhmät
- kaikki kanavat käyttöön
Esimerkkejä kotimaisista pk-yrityksistä kansainvälisillä markkinoilla
Kouluttajina toimii viestintätoimisto Telegraafilta Marja-Terttu Rantanen sekä Päivi Luoti. Telegraafi on osa maailmanlaajuista, itsenäisten PR-toimistojen muodostamaa Eurocom Worldwide Network -verkostoa. Verkoston kautta pystytään tarjoamaan asiakkaille maailmanlaajuisia, lokalisoituja viestintäpalveluja eri maissa toimivien paikallisten viestintätoimistojen kautta.
Marja-Terttu on työskennellyt urallaan useissa kansainvälisissä yrityksissä ja tehnyt töitä mm. Saksassa ja Arabiemiraateissa. Hän omaa laajan kokemuksen pk-yritysten kansainvälistymishankkeista. Päivi Luodilla on myös laaja ja monipuolinen kokemus pk-yhtiöiden viestinnästä; niin strategisesta suunnittelusta, tiedottamisesta kuin mediasuhteistakin.
Workshop pidetään Kokkolan Snellmankodissa tiistaina 18.2.2020 klo 12-16.
Tilaisuus on maksuton, mutta vaatii ilmoittautumisen. Ilmoittautumisen voi tehdä täällä: http://bit.ly/WidenWorkshopX18helmikuuta2020
Viimeinen ilmoittautumispäivä on perjantaina 14.2.2020.
Lisätietoja kasvuohjelmasta antaa:
Maarit Mäkelä
Projektipäällikkö, viennin kehittäjä
050 3737 044
maarit.makela@viexpo.fi
www.viexpo.fi/widen
_____________________________________________________________________________________________________________________________________
Widen Your Market – Invest in Export -kasvuohjelma on osuuskunta Viexpon hallinnoima kansainvälistymisohjelma, jonka tavoitteena on saada keskipohjalaisia yrityksiä vientiin. Kasvuohjelmaa on mukana rahoittamassa Keski-Pohjanmaan Liitto, Kokkolanseudun Kehitys, Kaustisen seutukunta, Kannuksen kaupunki sekä Perhon kunta.