Tuotekuvaus: parhaat tärpit myyvien kuvien ottamiseen ja tuottamiseen

Ladataan Tapahtumat

« Kaikki Tapahtumat

  • Tämä tapahtuma on mennyt.

Tuotekuvaus: parhaat tärpit myyvien kuvien ottamiseen ja tuottamiseen

kesäkuu 5 @ 10:00 - 14:00

Widen Your Market – Invest in Export -kasvuohjelman seuraavassa webinaarissa kehitetään yritysten tuotekuvia. Kaupankäynnin ja tiedonhankinnan siirtyessä yhä enemmän verkkoon, tuotekuvien ominaisuudet ovat nousseet merkittävään rooliin asiakkaan tehdessä ostopäätöstä.

 

Miksi ja miten yritysten tulisi panostaa brändi- ja tuotekuviin?

Mitä viestiä yrityksesi tuote-, mainos- ja brändikuvat kertovat katselijalle? Onko kuvat linjassa yrityksesi arvolupausten kanssa? Workshopin tarkoituksena on luoda osallistujille ymmärrys erilaisten kuvien merkityksestä ja siitä, miten suuri vaikutus kuvilla on myyntiin ja tiedon tuottamiseen. Päivä antaa sinulle tietotaitoa ymmärtää ja osata itse ottaa myyviä tuote- ja brändikuvia.

 

Päivän ohjelma

OSA I

  • tuotekuvat verkkosivuille, esitteisiin, sosiaaliseen mediaan – miksi samat kuvat eivät palvele kaikilla alustoilla?
  • minkälaisia kuvia yritys tarvitsee ja miten kuvia hyödynnetään mahdollisimman hyvin
  • suunnittelu ja valmistelu (miten yrityksen kaikki tuotteet ovat linjassa yrityksen brändin kanssa myös kuvien suhteen)
  • mitkä asiat tulisi ottaa huomioon itse kuvaustilanteessa, ja miten luodaan toimiva kuvausympäristö
  • minkälainen varustus tarvitaan (millä pärjää?)
  • teoriaa ja käytäntöä taustoista/kuvakulmista/varjoista jne.
  • miten tuoda kuvan välityksellä esiin tuotteen eri ominaisuuksia?
  • mitä huomioidaan editoinnissa? Mitä ohjelmia voi käyttää?
  • kansainvälistymisen huomioiminen tuotekuvien ottamisessa, onko sillä merkitystä?

 

 

OSA II

  • Kuva-analyysi osa 1
  • Perinteisen tuotekuvan ja brändikuvan ero – käytännön esimerkit
  • Kuvaustilanteen fyysinen havainnollistaminen ja analysointi
  • Kuva-analyysi osa 2
  • Haluatko kuulla analyysin omista kuvistasi? Voit antaa luvan workshopin vetäjille käydä tutustumassa etukäteen kuvamateriaaliin teidän nettisivuilla/somessa. Näitä käydään läpi kehittämisnäkökulmasta workshopin tässä osiossa. Ilmoittautuneista viisi yritystä arvotaan mukaan analyysiin. Huomaathan, että tähän tulee ilmoittautua jo 1.6. mennessä.

 

Osallistujille toimitetaan kurssin yhteydessä infopaketti/muistilista tuotekuvaukseen liittyvistä tärkeimmistä huomioitavista pointeista.

Ida Storbacka (Creative Director) ja Andreas Haals (Art Director) ovat molemmat koulutukseltaan muotoilijoita ja työskentelevät brändin rakentamisen ja digitaalisen markkinoinnin parissa mainostoimisto Seger Marketingilla, joka on toiminut vuodesta 2019 osana HSS-Media konsernia.

 

Yhdessä ja erikseen Ida ja Andreas ovat toteuttaneet brändi- tuotekuvauksia asiakkailleen, kuten Fresh Servantille ja Jokipiin Pellavalle ja työssään he tuottavat paljon myyntiä edistävää kuvamateriaalia asiakkaidensa nettisivuille ja sosiaalisen median kanaviin. Heidän erikoisalaansa on yritysten brändien kokonaisuuksien hahmottaminen ja kehittäminen ja näin ollen perinteisten tuotekuvien lisäksi kuvien tarinankerronta osana yrityksen brändiä on myös tärkeä osa heidän työtään.

 

Workshop pidetään webinaarina 5.6.2020.

Tilaisuus on maksuton, mutta vaatii rekisteröitymisen. Rekisteröityä voi täällä.

 

Viimeinen rekisteröitymispäivä on 3.6.2020.

 

Lisätietoja kasvuohjelmasta antaa:

Maarit Mäkelä 
Projektipäällikkö, viennin kehittäjä
050 3737 044
maarit.makela@viexpo.fi
www.viexpo.fi/widen

Tiedot

Päivämäärä:
kesäkuu 5
Aika:
10:00 - 14:00
Tapahtumaluokka:
Tapahtuma tagia:
,
Kotisivu:
https://us02web.zoom.us/webinar/register/WN_dZ2e2JIEQjygVmeGGUDYpQ

Tapahtumapaikka

webinaari