Markkina-analyysit

Markkina-analyysi on apuna yrityksen kansainvälistymisprosessissa. Markkina-analyysin avulla kartoitat markkinoita, löydät uusia partnereita ja asiakkaita sekä saat lisätietoa kilpailutilanteista kansainvälisillä markkinoilla.

Markkina-analyysi

Perusteellinen, markkinakohtainen analyysi tehdään, kun yritys on valmis kansainvälistymään. Markkina-analyysissä selvitetään esimerkiksi asiakkaista, kilpailijoista, tuotteista, jakeluteistä, viranomaisista ja muista vaikutuskanavista ne tiedot, jotka kansainvälistyvä yritys tarvitsee laatiakseen strategian markkinoita varten. Markkina-analyysi auttaa myös tuotteiden markkinaosuuksien, oikean hintatason ja kilpailuetujen määrittämisessä.

 

 

Onnistunut markkina-analyysi nopeuttaa pääsyä kannattavaan kansainväliseen liiketoimintaan ja antaa vinkkejä oman toiminnan suunnitteluun. Viexpon markkinaselvitysten sisältö laaditaan aina yhteistyössä asiakkaan kanssa.

Esimerkkejä:

  • yleinen markkinatieto kohdemaasta ja toimialasta
  • kilpailija-analyysi
  • asiakkaat ja niiden segmentointi
  • tuotteen potentiaalinen selvittäminen kohdemarkkinoilla
  • tuotteen muutostarpeiden selvittäminen kohdemarkkinoille
  • hintakartoitus
  • kulutus- ja ostotottumukset kohdemarkkinoilla
  • partnerihaku
  • jälleenmyyntikanavien kartoittaminen
  • alan tärkeiden toimijoiden ja verkostojen kartoittaminen
  • kohdemaan lakien ja määritysten selvittäminen
  • kohdemaan median ja vaikutuskanavien kartoittaminen
  • kohdemaan potentiaalisten messutapahtumien ja muiden markkinointitapahtumien selvittäminen ja analysointi

Pyydä tarjous markkina-analyysistä

Kerro tällä lomakkeella, mistä markkinoista ja minkä tyylisestä analyysista olet kiinnostunut sekä jätä yhteystietosi. Otamme sinuun pian yhteyttä!

Avaa lomake
  • Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.

Ota yhteyttä

Lisätietoa saat kansainvälistymisen asiantuntijoiltamme. Voit ottaa yhteyttä vastuuhenkilö Minnaan tai muihin asiantuntijoihimme.

Senior Advisor

Minna Jakobsson

 

”Minulla on pitkä kokemus markkina-analyyseistä eri toimialoilta ja eri markkina-alueilta, sekä yritysten kehittämisprojekteista, joissa hyödynnetään markkinatietoa ja muotoiluajattelua. Vastaan perusneuvonnan lisäksi markkina-analyyseistä sekä Pohjois-Afrikan ja Lähi-idän teemavuoden 2018 tapahtumista. Toimin Vaasan toimipisteestä käsin.”

 

+358 50 572 7404

minna.jakobsson(at)viexpo.fi