Hur kan sociala medier användas av försäljare?

Hur kan sociala medier användas av försäljare?

I sociala medier försvinner de geografiska gränserna, men hur kan man hitta och närma sig internationella beslutsfattare? Vet du hur kunderna i dag gör sina inköpsbeslut och hur du kan påverka de potentiella inköpskandidaterna mera effektivt?

Många stenhårda proffs inom försäljningen kan våndas med kundernas ändrade inköpsmönster, där den enorma informationstätheten på nätet och de sociala mediernas möjligheter spelar sina egna roller. Spelboken hos flera försäljare har utan tvivel föråldrats och även de mest erfarna affärsmän ringer slumpmässigt igenom sina kundlistor samtidigt som effektiviteten sjunker under tiden av konkurrens och informationsöverbelastning.

Under Spelboken för modern försäljning -utbildningen diskuteras de mest effektiva modellerna med vilka den moderna försäljaren kan utnyttja till fullt de olika teknologierna, sociala medier för att inte tala om försäljningsmetoder med emotionell intelligens. Det är dags att uppdatera spelboken till år 2020.

Utbildningen täcker bl.a. följande innehåll:

  • Vilka element ingår i en modern spelbok i försäljninge?
  • Hur utnyttjar den moderna försäljaren informationen på nätet och teknologin på ett effektivt sätt?
  • Social Selling och Account Based Selling – i praktiken
  • Hur förbereder sig försäljaren effektivt till det kommande mötet eller träffen?
  • Vilka fem teknologier bör ingå i alla försäljares verktygslåda?

Sani Leino är budbärare för socialt företagande och han är känd försina energiska och fängslande försäljningsutbildningar samt för sina motivationstal om försäljning. Han är coach i emotionell intelligens i försäljning och social försäljning (Social Selling)

Sani har över 10 års erfarenhet av resultatinriktat och belönad försäljningsarbete inom B2B och B2C försäljningen. Senast har Sani jobbat som Försäljningschef för Europa inom teknologiföretaget ThingLinkin och ansvarat förutom för försäljningen också för utvecklandet av det internationella partnerprogrammet och för uppbyggandet av återförsäljningsnätverket. År 2016 nämndes Sani som en av de hundra mest inflytelserika Social Selling influerare i världen.

Workshoppen hålls i Kokkolan Snellmankoti onsdagen 11.12.2019 kl. 12-16

Evenemanget är kostnadsfritt, men kräver anmälning. Du kan anmäla dig här: http://bit.ly/Widen11joulukuuta2019

Sista anmälningsdagen är måndagen 9.12.2019.

Mera information om tillväxtprogrammet av:

Maarit Mäkelä
projektledare, exportutvecklare
050 3737 044
maarit.makela@viexpo.fi
www.viexpo.fi/widen


Widen Your Market – Invest in Export -tillväxtprogrammet administreras av andelslaget Viexpo. Internationaliseringsprogrammet har som mål att påbörja export hos företag från Mellersta Österbotten. Tillväxtprogrammet finansieras av Mellersta Österbottens förbund, Karlebynejdens utveckling Ab, Kaustbys ekonomiska region, Kannus stad och Perho kommun.



Integritetsöversikt
Viexpo

Den här sajten använder cookies (kakor) för att kunna ge dig den bästa möjliga användarupplevelsen. Cookies sparas i din webbläsare så att den känner igen dig och ditt språk då du återvänder till sajten. Dessutom hjälper cookies bl.a. till att förstå vilka sidor på sajten som du tycker är mest intressanta och användbara.

Nödvändiga cookies

Nödvändiga cookies bör alltid vara aktiverade för att vi ska kunna spara dina preferenser om språk och inställningarna för cookies.

Tredjepartscookies

Vi använder Google Analytics, HotJar, HubSpot, Microsoft Clarity och Google Search Console för att samla anonym information om t.ex. hur många besökare sajten har och vilka sidor som är populärast. Genom att hålla denna cookie aktiverad hjälper du oss att utveckla webbsajten.

Ytterligare kakor

Denna webbplats använder följande ytterligare kakor:

  • Google Analytics: Denna kaka samlar information om hur användare interagerar med webbplatsen. Den ger webbplatsägare insikter om användarbeteende och hjälper dem att förbättra webbplatsen.
  • Google Search Console: Denna kaka används av webbplatsägare för att övervaka prestandan för deras webbplats i Googles sökresultat.
  • Google TagManager: Denna kaka används för att hantera de taggar eller kodsnuttar som läggs till på en webbplats, som spårnings- och marknadsföringstaggar.
  • Hotjar: Denna kaka används för att samla information om webbplatsanvändning och användarbeteende, som värmekartor och klickspårning.
  • YouTube: YouTube ställer in kakor när en användare tittar på en video eller interagerar med videospelaren. Dessa kakor används för att anpassa användarens upplevelse, som att rekommendera relaterade videor eller komma ihåg användarens inställningar. Det är viktigt att notera att YouTube ägs av Google och därför hanteras kakorna som används av YouTube enligt Googles integritetspolicy. Användare kan hantera sina kakpreferenser via sina webbläsarinställningar eller genom att använda Googles Ads Settings-sida.
  • Microsoft Clarity: Denna kaka används för att samla in information om hur användare interagerar med en webbplats, som värmekartor och klickspårning, för att hjälpa webbplatsägare att förbättra sin webbplats.
  • FB-pixel: Denna kaka används av Facebook för att spåra beteendet hos användare som interagerar med Facebook-annonser eller besöker Facebook-sidor.
  • HubSpot: Denna kaka används av HubSpot för att spåra användarbeteende på en webbplats och tillhandahålla personligt anpassat marknadsföringsinnehåll.