Hur kan sociala medier användas av försäljare?

Hur kan sociala medier användas av försäljare?

I sociala medier försvinner de geografiska gränserna, men hur kan man hitta och närma sig internationella beslutsfattare? Vet du hur kunderna i dag gör sina inköpsbeslut och hur du kan påverka de potentiella inköpskandidaterna mera effektivt?

Många stenhårda proffs inom försäljningen kan våndas med kundernas ändrade inköpsmönster, där den enorma informationstätheten på nätet och de sociala mediernas möjligheter spelar sina egna roller. Spelboken hos flera försäljare har utan tvivel föråldrats och även de mest erfarna affärsmän ringer slumpmässigt igenom sina kundlistor samtidigt som effektiviteten sjunker under tiden av konkurrens och informationsöverbelastning.

Under Spelboken för modern försäljning -utbildningen diskuteras de mest effektiva modellerna med vilka den moderna försäljaren kan utnyttja till fullt de olika teknologierna, sociala medier för att inte tala om försäljningsmetoder med emotionell intelligens. Det är dags att uppdatera spelboken till år 2020.

Utbildningen täcker bl.a. följande innehåll:

  • Vilka element ingår i en modern spelbok i försäljninge?
  • Hur utnyttjar den moderna försäljaren informationen på nätet och teknologin på ett effektivt sätt?
  • Social Selling och Account Based Selling – i praktiken
  • Hur förbereder sig försäljaren effektivt till det kommande mötet eller träffen?
  • Vilka fem teknologier bör ingå i alla försäljares verktygslåda?

Sani Leino är budbärare för socialt företagande och han är känd försina energiska och fängslande försäljningsutbildningar samt för sina motivationstal om försäljning. Han är coach i emotionell intelligens i försäljning och social försäljning (Social Selling)

Sani har över 10 års erfarenhet av resultatinriktat och belönad försäljningsarbete inom B2B och B2C försäljningen. Senast har Sani jobbat som Försäljningschef för Europa inom teknologiföretaget ThingLinkin och ansvarat förutom för försäljningen också för utvecklandet av det internationella partnerprogrammet och för uppbyggandet av återförsäljningsnätverket. År 2016 nämndes Sani som en av de hundra mest inflytelserika Social Selling influerare i världen.

Workshoppen hålls i Kokkolan Snellmankoti onsdagen 11.12.2019 kl. 12-16

Evenemanget är kostnadsfritt, men kräver anmälning. Du kan anmäla dig här: http://bit.ly/Widen11joulukuuta2019

Sista anmälningsdagen är måndagen 9.12.2019.

Mera information om tillväxtprogrammet av:

Maarit Mäkelä
projektledare, exportutvecklare
050 3737 044
maarit.makela@viexpo.fi
www.viexpo.fi/widen


Widen Your Market – Invest in Export -tillväxtprogrammet administreras av andelslaget Viexpo. Internationaliseringsprogrammet har som mål att påbörja export hos företag från Mellersta Österbotten. Tillväxtprogrammet finansieras av Mellersta Österbottens förbund, Karlebynejdens utveckling Ab, Kaustbys ekonomiska region, Kannus stad och Perho kommun.