Att starta och sköta internationell näthandel

Loading Evenemang

« Alla Evenemang

  • Detta evenemang har redan ägt rum.

Att starta och sköta internationell näthandel

4.5.2020 @ 10:00 - 15:00

Att starta och sköta internationell näthandel

 

I den följande workshoppen inom tillväxtprogrammet Widen Your Market – Invest in Export -kommer vi att utveckla näthandel till internationellt. Ifall du redan har näthandel eller har funderat på den möjligheten, missa inte denna möjlighet.

 

Via näthandel finns det enorma möjligheter att nå vilken som helst kund i hela världen. För att köparen skall kunna hitta näthandeln och göra sitt köpbeslut, måste man kunna utveckla näthandeln i rätt riktning. Näthandel är nutid och har öppet 24/7. Det innebär verkliga möjligheter till vad som helst. I det rådande undantagstillståndet kan näthandeln vara en möjlighet för företagen att utvecklas vidare.

 

Under workshoppen diskuteras:

Digital handel 2020

  • Marknaderna ändras snabbt, men i vilken riktning?
  • Näthandeln är brett
  • Det digitala möjliggör global handel för alla
  • Förutsättningarna för framgång: kunden placeras i centrum på riktigt & egen koncept
  • Rikligt med exempel på framgångsrika finländska näthandel
  • Ett par fantastiska berättelser från välden för inspiration

 

Näthandels tio-i-topp framgångsfaktorer | Den praktiska delen

  • Att identifiera sin konkurrensförmåga och kundlöfte
  • Att skaffa kunder dvs marknadsföring
  • Att förstå och leda inköpsvägen
  • Innehållen för näthandeln
  • Försäljning 24/7
  • Näthandelns plattform och annan teknologi
  • beställning–leverans -processen
  • Kundbetjäning
  • Analys och ledning genom information

 

Leevi Parsama är sakkunnig i digital handel och är känd som en influenser inom inhemsk näthandel. Han har personligen träffat över 500 finländska näthandel och känner den inhemska marknaden bättre än någon. Dessutom har han bekantat sig med näthandelsmarknaderna i USA, Kina, Ryssland och olika delar av Europa. För närvarande fungerar  Leevi som sakkunnig i Business Finlands nya fyråriga Expericence Commerce program som har som avsikt att effektivera den internationella tillväxten på de företag som säljer direkt till konsumenten (D2C – direct to consumer).

Leevi har även själv fungerat som handlare för en näthandel som har global försäljning och han ha förutom kännedom om marknaderna även mycket konkret erfarenhet om branschen. För närvarande utarbetar han strategier för digital handel till finländska varumärkens förfogande och sparrar ledningsgrupper och styrelser i fråga om projekt om kundupplevelse och digitalisering. År 2017 valdes Leevi till Årets näthandel influerare i Finland. Många känner honom också som den sakkunniga och inspirerande moderatorn i Facebooks populära Verkkokauppiat -gruppen.

 

Workshoppen hålls webbseminarium måndagen 4.5.2020 kl. 10-15. 

Evenemanget är kostnadsfritt, men kräver anmälning. Du kan anmäla dig här: https://bit.ly/Widenwebinaari_4toukokuuta2020

 

Sista anmälningsdagen är fredagen 1.5.2020.

 

Mera information om tillväxtprogrammet av:

 

Maarit Mäkelä
projektledare, exportutvecklare
050 3737 044
maarit.makela@viexpo.fi
www.viexpo.fi/widen

____________________________________________________________________________________________________________________________________

Widen Your Market – Invest in Export -tillväxtprogrammet administreras av andelslaget Viexpo. Internationaliseringsprogrammet har som mål att påbörja export hos företag från Mellersta Österbotten. Tillväxtprogrammet finansieras av Mellersta Österbottens förbund, Karlebynejdens utveckling Ab, Kaustbys ekonomiska region, Kannus stad och Perho kommun.

 

Integritetsöversikt
Viexpo

Den här sajten använder cookies (kakor) för att kunna ge dig den bästa möjliga användarupplevelsen. Cookies sparas i din webbläsare så att den känner igen dig och ditt språk då du återvänder till sajten. Dessutom hjälper cookies bl.a. till att förstå vilka sidor på sajten som du tycker är mest intressanta och användbara.

Nödvändiga cookies

Nödvändiga cookies bör alltid vara aktiverade för att vi ska kunna spara dina preferenser om språk och inställningarna för cookies.

Tredjepartscookies

Vi använder Google Analytics, HotJar, HubSpot, Microsoft Clarity och Google Search Console för att samla anonym information om t.ex. hur många besökare sajten har och vilka sidor som är populärast. Genom att hålla denna cookie aktiverad hjälper du oss att utveckla webbsajten.

Ytterligare kakor

Denna webbplats använder följande ytterligare kakor:

  • Google Analytics: Denna kaka samlar information om hur användare interagerar med webbplatsen. Den ger webbplatsägare insikter om användarbeteende och hjälper dem att förbättra webbplatsen.
  • Google Search Console: Denna kaka används av webbplatsägare för att övervaka prestandan för deras webbplats i Googles sökresultat.
  • Google TagManager: Denna kaka används för att hantera de taggar eller kodsnuttar som läggs till på en webbplats, som spårnings- och marknadsföringstaggar.
  • Hotjar: Denna kaka används för att samla information om webbplatsanvändning och användarbeteende, som värmekartor och klickspårning.
  • YouTube: YouTube ställer in kakor när en användare tittar på en video eller interagerar med videospelaren. Dessa kakor används för att anpassa användarens upplevelse, som att rekommendera relaterade videor eller komma ihåg användarens inställningar. Det är viktigt att notera att YouTube ägs av Google och därför hanteras kakorna som används av YouTube enligt Googles integritetspolicy. Användare kan hantera sina kakpreferenser via sina webbläsarinställningar eller genom att använda Googles Ads Settings-sida.
  • Microsoft Clarity: Denna kaka används för att samla in information om hur användare interagerar med en webbplats, som värmekartor och klickspårning, för att hjälpa webbplatsägare att förbättra sin webbplats.
  • FB-pixel: Denna kaka används av Facebook för att spåra beteendet hos användare som interagerar med Facebook-annonser eller besöker Facebook-sidor.
  • HubSpot: Denna kaka används av HubSpot för att spåra användarbeteende på en webbplats och tillhandahålla personligt anpassat marknadsföringsinnehåll.