Vad innebär den nya tidens försäljning? |3

Laddar Evenemang

« Alla Evenemang

  • Detta evenemang har redan ägt rum.

Vad innebär den nya tidens försäljning? |3

9.2.2023 @ 09:00 - 12:00

VAD INNEBÄR DEN NYA TIDENS FÖRSÄLJNING?
Hur skapar man en relation till en kund innan försäljningen?

 

Målsättningen med utbildningen är att utveckla de deltagande företagens handlingssättoch resultat när det gäller försäljning.

 

Anmäl dig till utbildningen senast 15.11.2022. Utbildningen hålls på finska.
https://bit.ly/WINWIN_Uuden_ajan_myynti

 

 

Tidtabell och innehåll

SESSION I tisdagen 22.11.2022 kl. 9–12 (Pelimannitalo, Konstantie 8, 69600 Kaustinen)

Kundernas köpbeteende och prospektering

  • Köpbeteendets förändring under 2020-talet.
  • Ökandet av kundförståelse.
  • Försäljningskonceptens betydelse ochinnehåll.
  • Uppbyggandet av en idealkundsprofil..

 

Social Selling

  • Kommunicerandet av konkurrensfördelarna.
  • Social försäljning.
  • Social sellings 5 hörnstenar.
  • Utvecklandet av social selling i det egnaföretaget och i försäljningsarbetet.

 

SESSION II torsdagen 12.1.2023 kl. 9–12 (Neuvottelutila Lintti, Lylyn Pisara, Lylyntie 30, 69410 Sykäräinen)

Att ta första kontakten

  • Aggressivt väntande vs. aktivtförsäljningsarbete.
  • Försäljning tar nuförtiden plats i flera kanaler.
  • Olika kanaler för tagande av första kontakten.
  • Olika tillvägagångssätt för tagande av förstakontakten.

 

Strålande kundbemötande

  • Vikten av förberedelse.
  • Kommunicerandet av de egna företagetskonkurrensfördelar.
  • Att lyssna och vara närvarande.
  • Sälja värde.
  • Motargumentering.
  • Framskridande och utvärdering.

 

SESSION III torsdagen 9.2.2023 kl. 9–12 (Tilausravintola Rauhala, Metsolantie 2, Kannus)

Vinnande lösning och follow up

  • Exempel av vinnande lösningar.
  • Offertdokumentering.
  • Olika köparpersoner.
  • Bästa praxis för follow up.

 

Ledning av kundrelationer

  • Är alla kunder lika viktiga?
  • Segmentering av kunder.
  • Olika slags behandlingsmodeller för olikaslags kunder.
  • Uppbyggandet av en årsklocka förkundrelationer.

 

En utskrivbar broschyr.

 

Utbildningen hålls av Kert Kenner, CEO, Kenner Company Oy (www.kennerco.fi)
Över 20 års erfarenhet av utvecklingen av över 1000 företags försäljning. Författare avsuccéverket #MYYNTIKIRJA (Alma Media). Ledare för Finlands mest lyssnadeförsäljningsrelaterade podcast #Myyntipodi (Spotify, Apple Podcasts, Google Podcasts).

 

 

MERA INFORMATION

Carita Pöntiö
p. 044 987 5484
carita.pontio@viexpo.fi

 

Maarit Mäkelä
p. 050 373 7044
maarit.makela@viexpo.fi

 

Workshophelheten Vad innebär den nya tidens försäljning? ingår i WINWIN-tillväxtprogrammet som finansieras av MellerstaÖsterbottens Förbund, Karleby Stad, Yrkeshögskolan Centria och Viexpo. Programmet koordineras av Centria och Viexpofungerar som delarrangör.

Detaljer

Datum:
9.2.2023
Tid:
09:00 - 12:00
Evenemang Kategori:
Evenemang Taggar:

Arrangör

Viexpo | WINWIN