Tuotekuvaus: parhaat tärpit myyvien kuvien ottamiseen ja tuottamiseen

Ladataan Tapahtumat

« Kaikki tapahtumat

  • Tämä tapahtuma on mennyt.

Tuotekuvaus: parhaat tärpit myyvien kuvien ottamiseen ja tuottamiseen

5.6.2020 @ 10:00 - 14:00

Widen Your Market – Invest in Export -kasvuohjelman seuraavassa webinaarissa kehitetään yritysten tuotekuvia. Kaupankäynnin ja tiedonhankinnan siirtyessä yhä enemmän verkkoon, tuotekuvien ominaisuudet ovat nousseet merkittävään rooliin asiakkaan tehdessä ostopäätöstä.

 

Miksi ja miten yritysten tulisi panostaa brändi- ja tuotekuviin?

Mitä viestiä yrityksesi tuote-, mainos- ja brändikuvat kertovat katselijalle? Onko kuvat linjassa yrityksesi arvolupausten kanssa? Workshopin tarkoituksena on luoda osallistujille ymmärrys erilaisten kuvien merkityksestä ja siitä, miten suuri vaikutus kuvilla on myyntiin ja tiedon tuottamiseen. Päivä antaa sinulle tietotaitoa ymmärtää ja osata itse ottaa myyviä tuote- ja brändikuvia.

 

Päivän ohjelma

OSA I

  • tuotekuvat verkkosivuille, esitteisiin, sosiaaliseen mediaan – miksi samat kuvat eivät palvele kaikilla alustoilla?
  • minkälaisia kuvia yritys tarvitsee ja miten kuvia hyödynnetään mahdollisimman hyvin
  • suunnittelu ja valmistelu (miten yrityksen kaikki tuotteet ovat linjassa yrityksen brändin kanssa myös kuvien suhteen)
  • mitkä asiat tulisi ottaa huomioon itse kuvaustilanteessa, ja miten luodaan toimiva kuvausympäristö
  • minkälainen varustus tarvitaan (millä pärjää?)
  • teoriaa ja käytäntöä taustoista/kuvakulmista/varjoista jne.
  • miten tuoda kuvan välityksellä esiin tuotteen eri ominaisuuksia?
  • mitä huomioidaan editoinnissa? Mitä ohjelmia voi käyttää?
  • kansainvälistymisen huomioiminen tuotekuvien ottamisessa, onko sillä merkitystä?

 

 

OSA II

  • Kuva-analyysi osa 1
  • Perinteisen tuotekuvan ja brändikuvan ero – käytännön esimerkit
  • Kuvaustilanteen fyysinen havainnollistaminen ja analysointi
  • Kuva-analyysi osa 2
  • Haluatko kuulla analyysin omista kuvistasi? Voit antaa luvan workshopin vetäjille käydä tutustumassa etukäteen kuvamateriaaliin teidän nettisivuilla/somessa. Näitä käydään läpi kehittämisnäkökulmasta workshopin tässä osiossa. Ilmoittautuneista viisi yritystä arvotaan mukaan analyysiin. Huomaathan, että tähän tulee ilmoittautua jo 1.6. mennessä.

 

Osallistujille toimitetaan kurssin yhteydessä infopaketti/muistilista tuotekuvaukseen liittyvistä tärkeimmistä huomioitavista pointeista.

Ida Storbacka (Creative Director) ja Andreas Haals (Art Director) ovat molemmat koulutukseltaan muotoilijoita ja työskentelevät brändin rakentamisen ja digitaalisen markkinoinnin parissa mainostoimisto Seger Marketingilla, joka on toiminut vuodesta 2019 osana HSS-Media konsernia.

 

Yhdessä ja erikseen Ida ja Andreas ovat toteuttaneet brändi- tuotekuvauksia asiakkailleen, kuten Fresh Servantille ja Jokipiin Pellavalle ja työssään he tuottavat paljon myyntiä edistävää kuvamateriaalia asiakkaidensa nettisivuille ja sosiaalisen median kanaviin. Heidän erikoisalaansa on yritysten brändien kokonaisuuksien hahmottaminen ja kehittäminen ja näin ollen perinteisten tuotekuvien lisäksi kuvien tarinankerronta osana yrityksen brändiä on myös tärkeä osa heidän työtään.

 

Workshop pidetään webinaarina 5.6.2020.

Tilaisuus on maksuton, mutta vaatii rekisteröitymisen. Rekisteröityä voi täällä.

 

Viimeinen rekisteröitymispäivä on 3.6.2020.

 

Lisätietoja kasvuohjelmasta antaa:

Maarit Mäkelä 
Projektipäällikkö, viennin kehittäjä
050 3737 044
maarit.makela@viexpo.fi
www.viexpo.fi/widen

Yleiskatsaus
Viexpo

Tämä verkkosivusto käyttää evästeitä, jotta voisimme tarjota kävijöille mahdollisimman hyvän käyttökokemuksen. Verkkoselaimeen tallentuvat evästeet tunnistavat palaavat kävijät ja heidän kielensä. Lisäksi evästeet antavat meille tärkeää tietoa mm. siitä, mitkä sivut kiinnostavat kävijöitä.

Välttämättömät evästeet

Välttämättömien evästeiden tulisi aina olla käytössä, jotta voimme tallentaa toiveesi kielestä ja evästeiden asetuksista.

Kolmansien osapuolien evästeet

Tämä sivusto käyttää Google Analyticsia, Microsoft Claritya sekä Google Search Consolea kerätäkseen nimetöntä tietoa sivuston käytöstä, kuten kävijöiden määrästä ja suosituimmista sivuista. Pitämällä tämän evästeen käytössä autat meitä parantamaan sivustoa.

Lisäevästeet

Tämä verkkosivusto käyttää seuraavia lisäevästeitä:

  • Google Analytics: Tämä eväste kerää tietoa siitä, miten käyttäjät vuorovaikuttavat verkkosivuston kanssa. Se tarjoaa verkkosivuston omistajille oivalluksia käyttäjien käyttäytymisestä ja auttaa heitä parantamaan verkkosivustoa.
  • Google Search Console: Tätä evästettä käytetään verkkosivuston omistajien toimesta heidän verkkosivustonsa suorituksen seuraamiseen Google-hakutuloksissa.
  • Google TagManager: Tätä evästettä käytetään hallinnoimaan verkkosivustolle lisättyjä tageja tai koodinpätkiä, kuten seuranta- ja markkinointitageja.
  • YouTube: YouTube asettaa evästeitä, kun käyttäjä katselee videota tai vuorovaikuttaa videosoittimen kanssa. Näitä evästeitä käytetään käyttäjäkokemuksen personointiin, kuten suositeltujen videoiden tai käyttäjän mieltymysten muistamiseen. On tärkeää huomata, että YouTube on Googlen omistama, ja siksi YouTuben käyttämät evästeet ovat Googlen tietosuojakäytännön hallinnoimia. Käyttäjät voivat hallita evästeasetuksiaan selaimen asetuksissa tai käyttämällä Googlen mainostenhallintasivua.
  • Microsoft Clarity: Tätä evästettä käytetään tietojen keräämiseen siitä, miten käyttäjät vuorovaikuttavat verkkosivuston kanssa, kuten lämpökarttojen ja napsautusten seurannan avulla, jotta verkkosivuston omistajat voivat parantaa verkkosivustoaan.
  • FB-pixel: Tätä evästettä käytetään Facebookin toimesta seuraamaan käyttäjien käyttäytymistä, jotka vuorovaikuttavat Facebook-mainosten kanssa tai vierailevat Facebook-sivuilla.
  • HubSpot: Tätä evästettä käytetään HubSpotin toimesta seuraamaan käyttäjän käyttäytymistä verkkosivustolla ja tarjoamaan personoituja markkinointisisältöjä.