06 maalis Kasvua elintarvikeyrityksille
Kuluttajien kiinnostus ruoan puhtauteen, alkuperään, jäljitettävyyteen, turvallisuuteen sekä terveellisyyteen on voimakkaassa kasvussa eri puolilla maailmaa. Suomalainen ruoka on useimmiten juuri tätä – luonnollista, puhdasta, turvallista ja terveellistä. Kasvis- ja vegaaniruokavalioiden nousun rinnalla myös elämyksellisyys on nouseva trendi, jolla ei tarkoiteta pelkästään luksusta vaan mieleenpainuvaa kokemusta, joka voi lähteä eksotiikasta.
Ruokaan liittyvät trendit luovatkin erinomaisen markkinaraon suomalaisille elintarvikkeille, mutta usein yritysten pieni koko ja kapea tuotevalikoima sekä rajalliset resurssit muodostuvat esteeksi kasvulle ja kansainvälistymiselle.
Eräs suurimmista haasteista on kuluttajamarkkinoinnin osaaminen varsinkin kansainvälisillä markkinoilla. Kuluttajamarkkinoinnissa tarinankerronnalla ja brändeillä on suuri merkitys ja mm. sosiaalisella medialla mielipidevaikuttajineen on merkittävä rooli tämän päivän kustannustehokkaassa tunnettuuden luomisessa ja tuotteiden menekin edistämisessä.
Miten lisätä oman yrityksen ja sen tuotteiden tunnettuutta ja menekkiä kuluttajien keskuudessa kustannustehokkaasti? Onko sosiaalinen media vaikuttajineen hallussa?
Oma brändi, kollektiivinen brändi, white label, private label? Haasteet ja mahdollisuudet.
Mikä on oikea myyntikanava yrityksellemme?
Minkälaiset ovat kaupan rakenteet eri maissa? Kuka on oikea kumppani meille?
Mistä resurssit kasvuun? Minkälaista hyötyä yhteistyöstä muiden kanssa voisi olla?
Lähde mukaan kehittämään yritystäsi, kasvattamaan myyntiä ja tulosta.
Sovi tapaaminen Caritan kanssa, siitä se lähtee!
Carita Pöntiö
Senior Advisor
+358 44 987 5484
carita.pontio@viexpo.fi