Att bygga ett internationell varumärke -coachning

Laddar Evenemang

« Alla Evenemang

  • Detta evenemang har redan ägt rum.

Att bygga ett internationell varumärke -coachning

maj 8 @ 08:30 - 15:30

Att bygga ett internationell varumärke -coachning

Coachningshelheten består av två dagar.

  • Under coachningen jobbar vi aktivt tillsammans i workshop miljö. Företagen får utveckla sin egen varumärkesidentitet och sitt budskap för att bygga förtroende bland kunderna.
  • Företagen får med sig ett omfattande material och verktyg att använda självständigt efter coachningen.
  • Coachningsdagarna är livetillställningar. Det finns inte möjlighet att delta på distans och evenemangen bandas inte in.

Dag 1: 8.5.2024 @8.30–15.30, Port Tower II, 1. vån, Hamnvägen 330, Karleby

Under coachningsdagen behandlas följande teman:

  • Rätten att existera
    • Vi fördjupar oss i företagets DNA och funderar på vilka ingredienser som behövs för att skapa ett internationellt varumärke.
    • Vi behandlar bland annat: Mission, vision, värderingar och nyckelord för det egna varumärket.
  • Positionering och differentierande faktorer
    • Vi analyserar konkurrensmiljön och identifierar företagets styrkor, som hjälper företaget att skilja sig från mängden.
    • Vi funderar bland annat på följande saker: En översikt av marknaden utifrån kundens synvinkel, olika strategier för att bygga ett varumärke, vilken riktning företaget ska ta och vilka element som ska ingå i företagets varumärkesstrategi.
  • Case exempel

Dag 2: 28.5.2024 @8.30–15.30, Port Tower I, 7. vån, Hamnvägen 330, Karleby

Under coachningsdagen behandlas följande teman:

  • Ett budskap som urskiljer sig och tone of voice
    • Vi funderar på hurudant kommunikationssätt som passar företagets varumärke med hjälp av praktiska exempel.
    • Vi skissar upp ett eget kommunikationssätt och tone of voice.
  • Tydlig visuell identitet
    • Vi definierar ett visuellt uttryckssätt som passar företagets varumärke med hjälp av praktiska exempel.
    • Vi diskuterar hur man kan förebygga de vanligaste visuella utmaningarna – utan stor budget.
    • Sammanställning av en egen mood board.
  • Case exempel

 

Coacherna är Matti Vahtera och Markus Silaste från Different Oy.

 

Matti Vahtera 

Matti är formgivare med bakgrund inom reklambranschen. Han är expert på kundförståelse och affärsdesign.

 

Markus Silaste 

Markus är formgivare med copywriter bakgrund. Hans expertis ligger i att förtydliga konkurrensfördelar genom metoder som inkluderar kunderna.

 

Anmäl dig senast 30.4.2024.

 

Mera information:
Linda Jansson
linda.jansson@viexpo.fi
p. 044 987 5484

 

Vad handlar Accelerationsprogrammet för digital handel om?

Viexpo förverkligar under år 2024 ett digiprogram som är kostnadsfritt för företag. Programmet finansieras av Mellersta Österbottens förbund/EU, Karleby stad och Viexpo.

Digiprogrammet handlar om att både konsumenter och företagskunder finns på digitala kanaler. Målet är att företagen utvecklar en kundcentrerad digitalhandelstrategi och når på det sättet sin potentiella målgrupp oavsett plats eller land.

Läs mer på: Accelerationsprogram för digital handel | Viexpo

 

Kom med:


Detaljer

Datum:
maj 8
Tid:
08:30 - 15:30
Evenemang Kategorier:
,
Evenemang Taggar:
, ,