Att bygga ett internationell varumärke -coachning

Loading Evenemang

« Alla evenemang

  • Detta evenemang har redan ägt rum.

Att bygga ett internationell varumärke -coachning

8.5.2024 @ 08:30 - 15:30

Att bygga ett internationell varumärke -coachning

Coachningshelheten består av två dagar.

  • Under coachningen jobbar vi aktivt tillsammans i workshop miljö. Företagen får utveckla sin egen varumärkesidentitet och sitt budskap för att bygga förtroende bland kunderna.
  • Företagen får med sig ett omfattande material och verktyg att använda självständigt efter coachningen.
  • Coachningsdagarna är livetillställningar. Det finns inte möjlighet att delta på distans och evenemangen bandas inte in.

Dag 1: 8.5.2024 @8.30–15.30, Port Tower II, 1. vån, Hamnvägen 330, Karleby

Under coachningsdagen behandlas följande teman:

  • Rätten att existera
    • Vi fördjupar oss i företagets DNA och funderar på vilka ingredienser som behövs för att skapa ett internationellt varumärke.
    • Vi behandlar bland annat: Mission, vision, värderingar och nyckelord för det egna varumärket.
  • Positionering och differentierande faktorer
    • Vi analyserar konkurrensmiljön och identifierar företagets styrkor, som hjälper företaget att skilja sig från mängden.
    • Vi funderar bland annat på följande saker: En översikt av marknaden utifrån kundens synvinkel, olika strategier för att bygga ett varumärke, vilken riktning företaget ska ta och vilka element som ska ingå i företagets varumärkesstrategi.
  • Case exempel

Dag 2: 28.5.2024 @8.30–15.30, Port Tower I, 7. vån, Hamnvägen 330, Karleby

Under coachningsdagen behandlas följande teman:

  • Ett budskap som urskiljer sig och tone of voice
    • Vi funderar på hurudant kommunikationssätt som passar företagets varumärke med hjälp av praktiska exempel.
    • Vi skissar upp ett eget kommunikationssätt och tone of voice.
  • Tydlig visuell identitet
    • Vi definierar ett visuellt uttryckssätt som passar företagets varumärke med hjälp av praktiska exempel.
    • Vi diskuterar hur man kan förebygga de vanligaste visuella utmaningarna – utan stor budget.
    • Sammanställning av en egen mood board.
  • Case exempel

 

Coacherna är Matti Vahtera och Markus Silaste från Different Oy.

 

Matti Vahtera 

Matti är formgivare med bakgrund inom reklambranschen. Han är expert på kundförståelse och affärsdesign.

 

Markus Silaste 

Markus är formgivare med copywriter bakgrund. Hans expertis ligger i att förtydliga konkurrensfördelar genom metoder som inkluderar kunderna.

 

Anmäl dig senast 30.4.2024.

 

Mera information:
Linda Jansson
linda.jansson@viexpo.fi
p. 044 987 5484

 

Vad handlar Accelerationsprogrammet för digital handel om?

Viexpo förverkligar under år 2024 ett digiprogram som är kostnadsfritt för företag. Programmet finansieras av Mellersta Österbottens förbund/EU, Karleby stad och Viexpo.

Digiprogrammet handlar om att både konsumenter och företagskunder finns på digitala kanaler. Målet är att företagen utvecklar en kundcentrerad digitalhandelstrategi och når på det sättet sin potentiella målgrupp oavsett plats eller land.

Läs mer på: Accelerationsprogram för digital handel | Viexpo

 

Kom med:


Detaljer

Datum:
8.5.2024
Tid:
08:30 - 15:30
Evenemang Kategorier:
,
Evenemang Tags:
, ,
Integritetsöversikt
Viexpo

Den här sajten använder cookies (kakor) för att kunna ge dig den bästa möjliga användarupplevelsen. Cookies sparas i din webbläsare så att den känner igen dig och ditt språk då du återvänder till sajten. Dessutom hjälper cookies bl.a. till att förstå vilka sidor på sajten som du tycker är mest intressanta och användbara.

Nödvändiga cookies

Nödvändiga cookies bör alltid vara aktiverade för att vi ska kunna spara dina preferenser om språk och inställningarna för cookies.

Tredjepartscookies

Vi använder Google Analytics, HotJar, HubSpot, Microsoft Clarity och Google Search Console för att samla anonym information om t.ex. hur många besökare sajten har och vilka sidor som är populärast. Genom att hålla denna cookie aktiverad hjälper du oss att utveckla webbsajten.

Ytterligare kakor

Denna webbplats använder följande ytterligare kakor:

  • Google Analytics: Denna kaka samlar information om hur användare interagerar med webbplatsen. Den ger webbplatsägare insikter om användarbeteende och hjälper dem att förbättra webbplatsen.
  • Google Search Console: Denna kaka används av webbplatsägare för att övervaka prestandan för deras webbplats i Googles sökresultat.
  • Google TagManager: Denna kaka används för att hantera de taggar eller kodsnuttar som läggs till på en webbplats, som spårnings- och marknadsföringstaggar.
  • Hotjar: Denna kaka används för att samla information om webbplatsanvändning och användarbeteende, som värmekartor och klickspårning.
  • YouTube: YouTube ställer in kakor när en användare tittar på en video eller interagerar med videospelaren. Dessa kakor används för att anpassa användarens upplevelse, som att rekommendera relaterade videor eller komma ihåg användarens inställningar. Det är viktigt att notera att YouTube ägs av Google och därför hanteras kakorna som används av YouTube enligt Googles integritetspolicy. Användare kan hantera sina kakpreferenser via sina webbläsarinställningar eller genom att använda Googles Ads Settings-sida.
  • Microsoft Clarity: Denna kaka används för att samla in information om hur användare interagerar med en webbplats, som värmekartor och klickspårning, för att hjälpa webbplatsägare att förbättra sin webbplats.
  • FB-pixel: Denna kaka används av Facebook för att spåra beteendet hos användare som interagerar med Facebook-annonser eller besöker Facebook-sidor.
  • HubSpot: Denna kaka används av HubSpot för att spåra användarbeteende på en webbplats och tillhandahålla personligt anpassat marknadsföringsinnehåll.