En grundlig marknadsspecifik analys görs när företaget är redo för internationalisering. I en marknadsanalys kartlägger man sådan information om kunder, konkurrenter, produkter, distributionskanaler, myndigheter och övriga påverkningsmöjligheter som ett företag med internationaliseringsplaner behöver för att kunna utarbeta en strategi för marknaden. En marknadsanalys är också till stor hjälp när produkternas marknadsandelar, den rätta prisnivån och konkurrensfördelarna definieras.
En lyckad marknadsanalys påskyndar utvecklingen av en lönsam internationell affärsverksamhet och ger idéer i planeringen av den egna verksamheten. Viexpos marknadsanalyser skräddarsys alltid tillsammans med kunden.
Fyll i blanketten och berätta vilka marknader och vilken typ av analys du är intresserad av samt meddela dina kontaktuppgifter. Vi kontaktar dig inom kort!
Ytterligare information får du av våra experter på internationalisering. Du kan kontakta Minna eller någon annan av våra experter.
Senior Advisor
Minna Jakobsson
”Jag har lång erfarenhet av marknadsanalyser inom olika branscher och marknadsområden samt av utvecklingsprojekt för företag där man utnyttjar marknadskunskap och designtänkande. Förutom grundrådgivning jobbar jag med marknadsanalyser och med evenemang i samband med temaåret 2018: Affärsmöjligheter i Mellanöstern och Nordafrika. Jag jobbar på kontoret i Vasa.”
+358 50 572 7404