Hur fungerar webbsidorna internationellt?

Loading Evenemang

« Alla evenemang

  • Detta evenemang har redan ägt rum.

Hur fungerar webbsidorna internationellt?

9.1.2020 @ 12:00 - 16:00

Under första dagen 9.1. fokuseras speciellt hur webbsidorna fungerar internationellt. Under dagen diskuteras de element som ligger till grund för en effektiv webbsida.

 

Ingår i serien:

Fungerar din digi även internationellt?

Fyra workshopper med olika teman

9.1. | 16.1. | 23.1. | 30.1. Port Tower, Karleby

 

Fungerar era webbsidor? På riktigt? Besöks de av någon? Om jo, vet du vad som söks på sidorna? Är ni synliga via Google annars än när ert firmanamn skrivs som sökord? Besöks era hemsidor via sociala medier? Den som irrar omkring på ditt företags olika kanaler är en ganska bra lead. Vad om du skulle fånga dem och fråga hur du kan vara till tjänst?

Genast i början av 2020 arrangerar vi 4 workshoppar som fokuserar digital marknadsföring, Google, sociala medier och det övergripande temat är hur alla dessa fungerar internationellt. Varför göra digital marknadsföring bara i Finland, när man kan kalibrera det också för andra marknader?

Under första dagen 9.1. fokuseras speciellt hur webbsidorna fungerar internationellt. Under dagen diskuteras de element som ligger till grund för en effektiv webbsida.

Utbildaren för den första, andra och fjärde utbildningsdagen är Riikka Pohjanen, chef för digital marknadsföring vid Verkkoasema Oy. Riikka har jobbat med digital marknadsföring och utbildning redan i nio år. Riikka fokuserar hur digital marknadsföring kan användas som helhet och hennes kärnkunnande placerar sig i gränssnitt mellan digital marknadsföring och programvarulösningar. Riikka berättar om marknadsföringsteknologier på ett begripligt sätt och uppmuntrar på så sätt alla med i digitaliseringen. Du kan bekanta dig med Riikkas utbildningar på förhand på Verkkoasemas Youtube

Den andra utbildningsdagen 16.1. ägnas åt sökmotoroptimering och hur den kan användas för att få mera synlighet. Under dagen diskuteras grunderna för sökmotoroptimering, den tekniska sökmotoroptimeringen, innehållsmarknadsföring och länkar. Deltagarna får hemuppgifter om temat som behandlas under den andra dagen som gäller sökmotoroptimering (30.1).

Under den tredje dagen 23.1 bygger vi upp en strategi för sociala medier. Följande teman kommer att diskuteras under dagen: syfte och målsättningar, fastställning av målgruppen, val av kanaler, innehåll och spridning samt mätning, rapportering och utveckling.

Utbildaren för denna tredje utbildningsdag är Tiina Räisänen, verkställande direktören för Verkkoasema Oy. Hon är en TOP 50 LinkedIn-påverkare i Finland. En business vloggare som syns och som också kallas för drottningen i digital marknadsföring. Tiina har jobbat med digital marknadsföring redan i mera än 10 år och hon har inspirerande synvinklar på vad som är avgörande när det gäller effektiv marknadsföring. Nya idéer testas på Verkkoasema kontinuerligt med kunder med tillväxtsträvan. Med Tiinas synpunkter kan du bekanta dig på förhand på Youtube.

Den fjärde utbildningsdagen 30.1. ägnas igen åt sökmotoroptimering och temat fördjupas. Deltagarna förväntas ha de baskunskaper som erbjudits under utbildningsdagen 16.1. och hemuppgifterna kompletterade, men det är möjligt att delta enbart denna utbildningsdag. Innehållet för den fördjupande utbildningen består av Google Analytics och Google Search Console sökmotoroptimering, betydelsen av användarupplevelsen i sökmotoroptimeringen samt Best practises för att kunna fortsätta med sökmotoroptimeringen.
Workshopparna hålls i Port Tower i Karleby (adress: Hamnvägen 330, 67101 Karleby). Alla utbildningar hålls kl. 12-16 i mötesrummet i 7 våningen.
Evenemanget är kostnadsfritt, men kräver anmälning. Du kan anmäla dig här: http://bit.ly/Widenkevät2020
9.1. Hur fungerar webbsidorna internationellt?
Sista anmälningsdagen är tisdagen 7.1.2020.

16.1. Hur kan sökmotoroptimering användas för att få mera synlighet?
Sista anmälningsdagen är måndagen 13.1.2020.

23.1. Strategi för sociala medier
Sista anmälningsdagen är måndagen 20.1.2020.

30.1. Sökmotoroptimering, temat fördjupas
Sista anmälningsdagen är måndagen 27.1.2020.

Mera information om tillväxtprogrammet av:

Maarit Mäkelä
projektledare, exportutvecklare
050 3737 044
maarit.makela@viexpo.fi
www.viexpo.fi/widen


Widen Your Market – Invest in Export -tillväxtprogrammet administreras av andelslaget Viexpo. Internationaliseringsprogrammet har som mål att påbörja export hos företag från Mellersta Österbotten. Tillväxtprogrammet finansieras av Mellersta Österbottens förbund, Karlebynejdens utveckling Ab, Kaustbys ekonomiska region, Kannus stad och Perho kommun.

Detaljer

Datum:
9.1.2020
Tid:
12:00 - 16:00
Evenemang Tags:

Plats

Port Tower
Hamnvägen 330
Karleby, 67101
+ Google Map
Integritetsöversikt
Viexpo

Den här sajten använder cookies (kakor) för att kunna ge dig den bästa möjliga användarupplevelsen. Cookies sparas i din webbläsare så att den känner igen dig och ditt språk då du återvänder till sajten. Dessutom hjälper cookies bl.a. till att förstå vilka sidor på sajten som du tycker är mest intressanta och användbara.

Nödvändiga cookies

Nödvändiga cookies bör alltid vara aktiverade för att vi ska kunna spara dina preferenser om språk och inställningarna för cookies.

Tredjepartscookies

Vi använder Google Analytics, HotJar, HubSpot, Microsoft Clarity och Google Search Console för att samla anonym information om t.ex. hur många besökare sajten har och vilka sidor som är populärast. Genom att hålla denna cookie aktiverad hjälper du oss att utveckla webbsajten.

Ytterligare kakor

Denna webbplats använder följande ytterligare kakor:

  • Google Analytics: Denna kaka samlar information om hur användare interagerar med webbplatsen. Den ger webbplatsägare insikter om användarbeteende och hjälper dem att förbättra webbplatsen.
  • Google Search Console: Denna kaka används av webbplatsägare för att övervaka prestandan för deras webbplats i Googles sökresultat.
  • Google TagManager: Denna kaka används för att hantera de taggar eller kodsnuttar som läggs till på en webbplats, som spårnings- och marknadsföringstaggar.
  • Hotjar: Denna kaka används för att samla information om webbplatsanvändning och användarbeteende, som värmekartor och klickspårning.
  • YouTube: YouTube ställer in kakor när en användare tittar på en video eller interagerar med videospelaren. Dessa kakor används för att anpassa användarens upplevelse, som att rekommendera relaterade videor eller komma ihåg användarens inställningar. Det är viktigt att notera att YouTube ägs av Google och därför hanteras kakorna som används av YouTube enligt Googles integritetspolicy. Användare kan hantera sina kakpreferenser via sina webbläsarinställningar eller genom att använda Googles Ads Settings-sida.
  • Microsoft Clarity: Denna kaka används för att samla in information om hur användare interagerar med en webbplats, som värmekartor och klickspårning, för att hjälpa webbplatsägare att förbättra sin webbplats.
  • FB-pixel: Denna kaka används av Facebook för att spåra beteendet hos användare som interagerar med Facebook-annonser eller besöker Facebook-sidor.
  • HubSpot: Denna kaka används av HubSpot för att spåra användarbeteende på en webbplats och tillhandahålla personligt anpassat marknadsföringsinnehåll.