Internationaliseringsstrategi för digital handel -coaching

Laddar Evenemang

« Alla Evenemang

  • Detta evenemang har redan ägt rum.

Internationaliseringsstrategi för digital handel -coaching

april 9 @ 08:30 - 15:30

Internationaliseringsstrategi för digital handel -coachning

Coachningshelheten består av två dagar.

  • Coacherna introducerar dagens teman och deltagarna jobbar också i grupper
  • Under coachningsdagarna har du möjlighet att utveckla ditt företag tillsammans med andra företag som strävar efter tillväxt och internationalisering.
  • Aktivt deltagande, inklusive arbete i arbetsgrupper, ger bästa möjliga resultat.
  • Coachningsdagarna är livetillställningar. Det finns inte möjlighet att delta på distans och evenemangen bandas inte in.

 

Coachningen består av två dagar:

Dag 1: 9.4.2024 @8.30–15.30, Centria, suuropetustila, Bondegatan 2, Karleby

Leevi Parsama: Introduktion till internationell tillväxt – hur och varför måste kunden placeras i strategins centrum?

  • Coachningen inleds med en introduktion till den digitala marknaden, där framgång kräver genuin förståelse för kunderna och en strategi där kunden står i centrum.
  • Under passet går vi igenom exempel på finska företag med en fungerande kundcentrerad strategi samt olika verktyg för att jobba med detta.

Different Oy Matti Vahtera och Markus Silaste: Fördjupning i kundförståelse och analys av konkurrensfördelar

  • Vi bekantar oss med metoder för att bättre lära känna dina kunder och betjäna dem, samt går igenom sätt att differentiera sig och definiera egna konkurrensfördelar.
  • Deltagarna har möjlighet att genom grupparbete fundera på hur de kan tillämpa lärdomarna i sina egna företag. Det finns tillgång till coachning samt kamratstöd av andra företag.

 

Dag 2: 23.4.2024 @8.30–15.30, Port Tower 7. vån.,Hamnvägen 330, Karleby

Coacher: Matti Vahtera och Markus Silaste

  • Förmiddag: Utformning av kundlöfte
    • Deltagarna får defieniera ett eget kundlöfte på basen av identifierade konkurrensfördelar.
    • Förenklande/förtydligande av kundlöfte.
    • Kundlöftet som en röd tråd genom hela verksamheten vid olika kontaktpunkter.
  • Eftermiddag: Utveckling av eget koncept med kunden i fokus
    • Vi utforskar elementen i kundupplevelsen, köpvägen och olika sätt att utveckla dem.
    • Höjdpunkterna för den digitala kundupplevelsen, köpvägen.
    • Identifiering av köphinder

 

 

Leevi Parsama

Leevi är en känd person inom finsk e-handel och har även utarbetat digitaliseringsstrategier för många finska brand.

 

Matti Vahtera

Matti är formgivare med bakgrund inom reklambranschen. Han är expert på kundförståelse och affärsdesign.

 

Markus Silaste

Markus är formgivare med copywriter bakgrund. Hans expertis ligger i att förtydliga konkurrensfördelar genom metoder som inkluderar kunderna.

 

Anmäl dig senast 28.3.2024.

 

Mera information:
Linda Jansson
linda.jansson@viexpo.fi
p. 044 987 5484

 

Vad handlar Accelerationsprogrammet för digital handel om?

Viexpo förverkligar under år 2024 ett digiprogram som är kostnadsfritt för företag. Programmet finansieras av Mellersta Österbottens förbund/EU, Karleby stad och Viexpo.

Digiprogrammet handlar om att både konsumenter och företagskunder finns på digitala kanaler. Målet är att företagen utvecklar en kundcentrerad digitalhandelstrategi och når på det sättet sin potentiella målgrupp oavsett plats eller land.

Läs mer på: Accelerationsprogram för digital handel | Viexpo

 

Kom med:


 

 

Programmet finansieras av Mellersta Österbottens Förbund, Karleby stad och Viexpo.

Detaljer

Datum:
april 9
Tid:
08:30 - 15:30
Evenemang Kategorier:
, ,