Internationaliseringsstrategi för digital handel -coaching

Loading Evenemang

« Alla evenemang

  • Detta evenemang har redan ägt rum.

Internationaliseringsstrategi för digital handel -coaching

9.4.2024 @ 08:30 - 15:30

Internationaliseringsstrategi för digital handel -coachning

Coachningshelheten består av två dagar.

  • Coacherna introducerar dagens teman och deltagarna jobbar också i grupper
  • Under coachningsdagarna har du möjlighet att utveckla ditt företag tillsammans med andra företag som strävar efter tillväxt och internationalisering.
  • Aktivt deltagande, inklusive arbete i arbetsgrupper, ger bästa möjliga resultat.
  • Coachningsdagarna är livetillställningar. Det finns inte möjlighet att delta på distans och evenemangen bandas inte in.

 

Coachningen består av två dagar:

Dag 1: 9.4.2024 @8.30–15.30, Centria, suuropetustila, Bondegatan 2, Karleby

Leevi Parsama: Introduktion till internationell tillväxt – hur och varför måste kunden placeras i strategins centrum?

  • Coachningen inleds med en introduktion till den digitala marknaden, där framgång kräver genuin förståelse för kunderna och en strategi där kunden står i centrum.
  • Under passet går vi igenom exempel på finska företag med en fungerande kundcentrerad strategi samt olika verktyg för att jobba med detta.

Different Oy Matti Vahtera och Markus Silaste: Fördjupning i kundförståelse och analys av konkurrensfördelar

  • Vi bekantar oss med metoder för att bättre lära känna dina kunder och betjäna dem, samt går igenom sätt att differentiera sig och definiera egna konkurrensfördelar.
  • Deltagarna har möjlighet att genom grupparbete fundera på hur de kan tillämpa lärdomarna i sina egna företag. Det finns tillgång till coachning samt kamratstöd av andra företag.

 

Dag 2: 23.4.2024 @8.30–15.30, Port Tower 7. vån.,Hamnvägen 330, Karleby

Coacher: Matti Vahtera och Markus Silaste

  • Förmiddag: Utformning av kundlöfte
    • Deltagarna får defieniera ett eget kundlöfte på basen av identifierade konkurrensfördelar.
    • Förenklande/förtydligande av kundlöfte.
    • Kundlöftet som en röd tråd genom hela verksamheten vid olika kontaktpunkter.
  • Eftermiddag: Utveckling av eget koncept med kunden i fokus
    • Vi utforskar elementen i kundupplevelsen, köpvägen och olika sätt att utveckla dem.
    • Höjdpunkterna för den digitala kundupplevelsen, köpvägen.
    • Identifiering av köphinder

 

 

Leevi Parsama

Leevi är en känd person inom finsk e-handel och har även utarbetat digitaliseringsstrategier för många finska brand.

 

Matti Vahtera

Matti är formgivare med bakgrund inom reklambranschen. Han är expert på kundförståelse och affärsdesign.

 

Markus Silaste

Markus är formgivare med copywriter bakgrund. Hans expertis ligger i att förtydliga konkurrensfördelar genom metoder som inkluderar kunderna.

 

Anmäl dig senast 28.3.2024.

 

Mera information:
Linda Jansson
linda.jansson@viexpo.fi
p. 044 987 5484

 

Vad handlar Accelerationsprogrammet för digital handel om?

Viexpo förverkligar under år 2024 ett digiprogram som är kostnadsfritt för företag. Programmet finansieras av Mellersta Österbottens förbund/EU, Karleby stad och Viexpo.

Digiprogrammet handlar om att både konsumenter och företagskunder finns på digitala kanaler. Målet är att företagen utvecklar en kundcentrerad digitalhandelstrategi och når på det sättet sin potentiella målgrupp oavsett plats eller land.

Läs mer på: Accelerationsprogram för digital handel | Viexpo

 

Kom med:


 

 

Programmet finansieras av Mellersta Österbottens Förbund, Karleby stad och Viexpo.

Detaljer

Datum:
9.4.2024
Tid:
08:30 - 15:30
Evenemang Kategorier:
, ,
Integritetsöversikt
Viexpo

Den här sajten använder cookies (kakor) för att kunna ge dig den bästa möjliga användarupplevelsen. Cookies sparas i din webbläsare så att den känner igen dig och ditt språk då du återvänder till sajten. Dessutom hjälper cookies bl.a. till att förstå vilka sidor på sajten som du tycker är mest intressanta och användbara.

Nödvändiga cookies

Nödvändiga cookies bör alltid vara aktiverade för att vi ska kunna spara dina preferenser om språk och inställningarna för cookies.

Tredjepartscookies

Vi använder Google Analytics, HotJar, HubSpot, Microsoft Clarity och Google Search Console för att samla anonym information om t.ex. hur många besökare sajten har och vilka sidor som är populärast. Genom att hålla denna cookie aktiverad hjälper du oss att utveckla webbsajten.

Ytterligare kakor

Denna webbplats använder följande ytterligare kakor:

  • Google Analytics: Denna kaka samlar information om hur användare interagerar med webbplatsen. Den ger webbplatsägare insikter om användarbeteende och hjälper dem att förbättra webbplatsen.
  • Google Search Console: Denna kaka används av webbplatsägare för att övervaka prestandan för deras webbplats i Googles sökresultat.
  • Google TagManager: Denna kaka används för att hantera de taggar eller kodsnuttar som läggs till på en webbplats, som spårnings- och marknadsföringstaggar.
  • Hotjar: Denna kaka används för att samla information om webbplatsanvändning och användarbeteende, som värmekartor och klickspårning.
  • YouTube: YouTube ställer in kakor när en användare tittar på en video eller interagerar med videospelaren. Dessa kakor används för att anpassa användarens upplevelse, som att rekommendera relaterade videor eller komma ihåg användarens inställningar. Det är viktigt att notera att YouTube ägs av Google och därför hanteras kakorna som används av YouTube enligt Googles integritetspolicy. Användare kan hantera sina kakpreferenser via sina webbläsarinställningar eller genom att använda Googles Ads Settings-sida.
  • Microsoft Clarity: Denna kaka används för att samla in information om hur användare interagerar med en webbplats, som värmekartor och klickspårning, för att hjälpa webbplatsägare att förbättra sin webbplats.
  • FB-pixel: Denna kaka används av Facebook för att spåra beteendet hos användare som interagerar med Facebook-annonser eller besöker Facebook-sidor.
  • HubSpot: Denna kaka används av HubSpot för att spåra användarbeteende på en webbplats och tillhandahålla personligt anpassat marknadsföringsinnehåll.