Workshophelheten Att bygga ett brand

Loading Evenemang

« Alla evenemang

  • Detta evenemang har redan ägt rum.

Workshophelheten Att bygga ett brand

24.2.2022 @ 08:30 - 12:00

Workshophelheten Att bygga ett brand

Grupp 2

 

Vad är ett brand? Vem är brandet till för? Varför väljer kunden vårt företag? Vilken är vår konkurrensfördel och hur berättar vi om den? Hur ser vårt företag ut och hur låter vi? Vilka associationer och känslor väcker vi i våra kunder?

Ditt brand är den magkänsla och uppfattning dina kunder har av dej eller ditt företag. Vare sig du säljer direkt till konsument eller ett företag är det alltid en människa i andra ändan. Hur vill du att folk skall tänka om ditt företag?

Kom med och delta i Att bygga ett brand -worshophelheten. Målet är att förstå sig på de olika skeden och åtgärder som krävs för att bygga ett brand samt att skapa en utvecklingsplan med hjälp av Brandhandboken. Deltagandet är kostnadsfritt. Helheten arrangeras på finska.

 

Anmäl dig till heheten senast 8.2.2022.

https://bit.ly/Brändin-rakentaminen Ryhmä 2

 

Tidtabell och innehåll

1.Kick Off – 24.2 kl. 8.30–12.00

  • Vad är ett brand? Vem är brandet till för? Kan man påverka sitt brand? Hur?
  • Brandets touchpoints, vilka är de?
  • Företagets värderingar, varför är de viktiga och hur reflekteras de i företagets vardag?

 

2. Strategi och insikter –17.3 kl. 8.30–12.00

  • Golden Circle – Vad, hur, varför?
  • Brandets personlighet – vilka egenskaper framhäver ditt brand?
  • Målgrupp – vem bör brandet tilltala?
  • Definition av ens egna konkurransfördelar och brandlöfte

 

3. Design – 7.4 kl. 8.30–12.00

  • Story, Visuell identitet, Tonalitet
  • Vision & mission
  • Sammanfattning

 

Ett utskrivbart program

 

Som workshopparnas dragare och experter fungerar
Ida Storbacka och Andreas Haals från Studio Frekvens. www.studiofrekvens.fi.
Studio Frekvens är en designbyrå som är specialiserad på brandbyggande. Deras kunder är bl.a. Rimita Green, Riskas Snickeri och Karleby stadsteater.

 

Workshoppen arrangeras i Karleby: Företagshuset Evald, Mötesrummet Aava ibottenvåningen (Ristrandsgatan 1, 67100 Karleby).

 

MERA INFORMATION

Carita Pöntiö
tfn 044 987 5484
carita.pontio@viexpo.fi

 

Maarit Mäkelä
tfn 050 373 7044
maarit.makela@viexpo.fi

 

Workshophelheten Att bygga ett brand ingår i WINWIN-tillväxtprogrammet som finansieras av Mellersta Österbottens Förbund, Karleby Stad, Yrkeshögskolan Centria och Viexpo. Programmet koordineras av Centria och Viexpo fungerar som delarrangör.

Detaljer

Datum:
24.2.2022
Tid:
08:30 - 12:00
Evenemang Kategori:
Evenemang Tags:

Arrangör

Viexpo | WINWIN

Plats

Karleby (Centria)
Talonpojankatu 2
Kokkola, Suomi
+ Google Map
Integritetsöversikt
Viexpo

Den här sajten använder cookies (kakor) för att kunna ge dig den bästa möjliga användarupplevelsen. Cookies sparas i din webbläsare så att den känner igen dig och ditt språk då du återvänder till sajten. Dessutom hjälper cookies bl.a. till att förstå vilka sidor på sajten som du tycker är mest intressanta och användbara.

Nödvändiga cookies

Nödvändiga cookies bör alltid vara aktiverade för att vi ska kunna spara dina preferenser om språk och inställningarna för cookies.

Tredjepartscookies

Vi använder Google Analytics, HotJar, HubSpot, Microsoft Clarity och Google Search Console för att samla anonym information om t.ex. hur många besökare sajten har och vilka sidor som är populärast. Genom att hålla denna cookie aktiverad hjälper du oss att utveckla webbsajten.

Ytterligare kakor

Denna webbplats använder följande ytterligare kakor:

  • Google Analytics: Denna kaka samlar information om hur användare interagerar med webbplatsen. Den ger webbplatsägare insikter om användarbeteende och hjälper dem att förbättra webbplatsen.
  • Google Search Console: Denna kaka används av webbplatsägare för att övervaka prestandan för deras webbplats i Googles sökresultat.
  • Google TagManager: Denna kaka används för att hantera de taggar eller kodsnuttar som läggs till på en webbplats, som spårnings- och marknadsföringstaggar.
  • Hotjar: Denna kaka används för att samla information om webbplatsanvändning och användarbeteende, som värmekartor och klickspårning.
  • YouTube: YouTube ställer in kakor när en användare tittar på en video eller interagerar med videospelaren. Dessa kakor används för att anpassa användarens upplevelse, som att rekommendera relaterade videor eller komma ihåg användarens inställningar. Det är viktigt att notera att YouTube ägs av Google och därför hanteras kakorna som används av YouTube enligt Googles integritetspolicy. Användare kan hantera sina kakpreferenser via sina webbläsarinställningar eller genom att använda Googles Ads Settings-sida.
  • Microsoft Clarity: Denna kaka används för att samla in information om hur användare interagerar med en webbplats, som värmekartor och klickspårning, för att hjälpa webbplatsägare att förbättra sin webbplats.
  • FB-pixel: Denna kaka används av Facebook för att spåra beteendet hos användare som interagerar med Facebook-annonser eller besöker Facebook-sidor.
  • HubSpot: Denna kaka används av HubSpot för att spåra användarbeteende på en webbplats och tillhandahålla personligt anpassat marknadsföringsinnehåll.