Brändi ja viestintästrategia kuntoon: Osa 2: Sosiaalisen median hyödyntäminen markkinoinnissa

Brändi ja viestintästrategia kuntoon: Osa 2: Sosiaalisen median hyödyntäminen markkinoinnissa

Aika: 12.11.2019 klo 13-17
Paikka: Kokoustila Mega Frami D 1 krs, Tiedekatu 2 Seinäjoki

Sosiaalinen media on mullistanut viestinnän ja markkinoinnin sisällön ja tavoitteet. Some on yksi markkinoinnin tehokkaimmista (ja usein myös kustannustehokkaimmista) väylistä, sillä tänä päivänä valtaosa kuluttajan verkossa viettämästä ajasta kuluu sosiaalisen median kanavissa. Some on tuonut brändeille mahdollisuuden olla vuorovaikutuksessa kohderyhmänsä kanssa yksisuuntaisen uutisten julkaisun ja monologin sijaan. Sosiaalisen median rooli markkinoinnissa on työntää asiakasta ostopäätökseen edistämällä samaistumis-, sitoutumis- ja tiedonetsimisprosesseja.

Kuluttajat ovat kautta aikojen luottaneet tuttavien, asiantuntijoiden ja auktoriteettien suosituksiin ostopäätöksiä tehdessään. Julkkiskokin kasvot tuotepakkauksessa tai tv-mainoksessa ei ole uusi asia, mutta viime vuosina esiin noussut vaikuttajamarkkinointi on. Parhaimmillaan vaikuttajamarkkinointi hyödyntää suhdetta, jossa erilaiset ihmiset kykenevät vaikuttamaan kuluttajien ostopäätöksiin oman persoonansa kautta. Tällaisten persoonien, vaikuttajien, elämää seurataan, heistä keskustellaan ja heistä tulee osa jokapäiväistä elämää seuraajilleen.

Tuloksia some-markkinoinnilla

  • Facebook, Instagram, Youtube, Snapchat, LinkedIn, TikTok…. Eri kanavat ja  kanavien käyttäjät. Mainontamuodot ja kustannukset eri kanavissa.
  • Sisältö on kuningas! Orgaaninen sisältö vs. maksettu mainonta. Vuorovaikuttaminen ja kampanjointi.
  • Yhteisön jäsenet, fanit, seuraajat, tykkääjät ja brändilähettiläät
  • Onnistuneen kampanjan luominen; ostajapersoonat, tyylivalinnat, kampanjaideat, aikataulutus, kanavavalinnat, tavoitteet ja mittarit
  • Vaikuttajamarkkinointi;  Miten valitsen oikean vaikuttajan? Mitä yhteistyö vaikuttajan kanssa maksaa?
  • Digimarkkinoinnin työkalupaketti
  • Esimerkkejä onnistuneista ja epäonnistuneista some-kampanjoista
  • Osallistuvien yritysten casejen läpikäyntiä

Antti Niemelä ja Ville Heino, Buorre Oy

Teemapäivä on jatkoa 22.10.2019 pidetylle ensimmäiselle Brändi kuntoon-osalle.

Ilmoittaudu tähän valmennuspäivään 6.11. mennessä osoitteessa http://bit.ly/brändikuntoon2

Valmennuspäivän hinta: 100 €+alv (hlö).
Tämä valmennuspäivä on osa Pohjanmaan elintarvikeyritykset kasvuun -ohjelmaa, joka tavoitteena on auttaa yrityksiä kasvu-uralle ja vientimarkkinoille. Puolitoista vuotta kestävä ohjelma tuo osallistuvalle yritykselle osaamista kansainväliseen myyntiin, markkinointiin ja brändäykseen, avaa ovia jakelukanaviin, tuo asiantuntijat yritysten avuksi sekä aktivoi uusia yhteistoimintamalleja yritysten välille.


Kasvuohjelma on suunnattu Pohjanmaan kolmen maakunnan (Etelä-Pohjanmaa, Pohjanmaa ja Keski-Pohjanmaan) pienten elintarvikeyritysten liiketoiminnan kasvattamiseen. Ks. tarkemmin kasvuohjelmasta tästä linkistä https://elintarvikekasvu.viexpo.fi/
Yrityskohtainen osallistumismaksu koko ohjelmaan sisältäen myös 22.10 valmennuspäivän, jo aikaisemmin julkaistut materiaalit sekä tulevat työpajat*

  • 1-5 työntekijää työllistävät yritykset 390€ + alv 24 %
  • 6-10 työntekijää työllistävät yritykset 690 € + alv 24 %
  • yli 10 työntekijää työllistävät yritykset 990 € + alv 24

*Osallistumismaksu oikeuttaa 1-2 henkilön/yritys osallistumisen ohjelman kaikkiin tilaisuuksiin vuosien 2019-2020 aikana. Hae mukaan koko ohjelmaan täältä bit.ly/PEKhaemukaan