Digitaalisuus uhka vai mahdollisuus – Viexpo etsii tulevaisuuden trendejä, joiden avulla yrityksesi voi lisätä vientimarkkinoinnin tehokkuutta ja vapauttaa resursseja vientiin!

Digitaalisuus uhka vai mahdollisuus – Viexpo etsii tulevaisuuden trendejä, joiden avulla yrityksesi voi lisätä vientimarkkinoinnin tehokkuutta ja vapauttaa resursseja vientiin!

International Business Assistant Charlotta Alen ja Communications and Marketing Trainee Julia Ruotsi olivat oppimassa DigitalOulu 2018 -tapahtumassa, miten yritykset voivat hyödyntää digitalisaatiota markkinoinnissa ja toiminnan tehostamisessa sekä kuulemassa  tulevaisuuden trendeistä. 

Digitaalisaatio nähdään usein uhkana, vaikka tosiasiassa digitalisaatio ja automaatio luovat valtavasti mahdollisuuksia manuaalisen työn vähenemisen myötä, jolloin enemmän aikaa jää ihmisille ja asiantuntijuudelle. Tiesitkö, että puhelimen äänitoiminnon avulla voit kirjoittaa blogitekstin samalla, vaikka kävellessäsi tai valmistautuessasi työpäivään? Puhelin muokkaa äänitteen tekstiksi ja blogiteksti on minuuteissa valmis.

—————————————————————————————————————————————–

Nykyaikana ihmiset vastaanottavat päivittäin valtavan määrä informaatiota, ja elämme jatkuvassa ”informaatio-ähkyssä”. Näin ollen asiantuntijoita todella tarvitaan relevantin tiedon erottamiseen. Asiantuntijan pahin virhe on pantata tietoa ja parasta työtä on oman osaamisen jakaminen.

DigitalOulu2018 tapahtumassa havaitsimme kolme vallitsevaa megatrendiä: sosiaalinen liiketoiminta,  WhatsApp- business App ja dark socials- yhteisöalusta asiakkaille.

Sosiaalisella liiketoiminnalla tarkoitetaan liiketoimintaa, jossa kommunikaatio asiakkaiden ja loppukäyttäjien kanssa on aidosti kaksisuuntaista. Facebook-sivun avaaminen tai Twitter-tilin päivittäminen ei enää riitä, vaan yritysten on mentävä sinne ja aidosti oltava vuorovaikutuksessa siellä, missä asiakkaat ovat.

Yritysten tulee tarjota entistä enemmän mahdollisuuksia suoraan keskusteluun, jossa chatit ovat saanet suurta suosiota. Tehokkaasti automatisoitu chatbox pystyy parhaillaan vastaamaan 69% kysymyksistä automaattisesti. Asiakas saa relevantin vastauksen välittömästi ja myös henkilöstön aikaa säästyy. Vaikeimmissa kysymyksissä chattirobotti ohjaa kysymyksen eteenpäin yrityksen henkilöstölle.

WhatsApp – business App on puolestaan loistava alusta olla yhteydessä asiakkaisiin kansainvälisesti ja vastata nopeasti viesteihin käyttäen automaattisia etukäteen tallennettuja vastauksia. Dark socials on yhteisöalusta tai tukiryhmä, jossa asiakkaat voivat keskustella keskenään tuotteista ja palveluista tai yrityksen esille nostamista aiheista.

Maailma on digitaalisuuden kourissa, mutta hyödyntämällä digitaalisaatiota, automatisointia ja tekoalyä voimme tehostaa yritysten toimintaa ja vapauttaa resursseja esimerkiksi Viexpon näkökulmasta katsottuna vientiin ja yrityksen kasvuun. Ollaan yhdessä kiinnostuneita uusimmista trendeistä; chatboteista, tekoälystä ja äänitoiminnoista ja ymmäretään yksilöllisyyden ja yhteisön tärkeyttä. Välittäminen on markkinoinnin tärkein väline, oli se digitaalista tai perinteistä. Me Viexpolla välitämme ja kiitämme loistavasta DO2018- tapahtumasta!



Yleiskatsaus
Viexpo

Tämä verkkosivusto käyttää evästeitä, jotta voisimme tarjota kävijöille mahdollisimman hyvän käyttökokemuksen. Verkkoselaimeen tallentuvat evästeet tunnistavat palaavat kävijät ja heidän kielensä. Lisäksi evästeet antavat meille tärkeää tietoa mm. siitä, mitkä sivut kiinnostavat kävijöitä.

Välttämättömät evästeet

Välttämättömien evästeiden tulisi aina olla käytössä, jotta voimme tallentaa toiveesi kielestä ja evästeiden asetuksista.

Kolmansien osapuolien evästeet

Tämä sivusto käyttää Google Analyticsia, Microsoft Claritya sekä Google Search Consolea kerätäkseen nimetöntä tietoa sivuston käytöstä, kuten kävijöiden määrästä ja suosituimmista sivuista. Pitämällä tämän evästeen käytössä autat meitä parantamaan sivustoa.

Lisäevästeet

Tämä verkkosivusto käyttää seuraavia lisäevästeitä:

  • Google Analytics: Tämä eväste kerää tietoa siitä, miten käyttäjät vuorovaikuttavat verkkosivuston kanssa. Se tarjoaa verkkosivuston omistajille oivalluksia käyttäjien käyttäytymisestä ja auttaa heitä parantamaan verkkosivustoa.
  • Google Search Console: Tätä evästettä käytetään verkkosivuston omistajien toimesta heidän verkkosivustonsa suorituksen seuraamiseen Google-hakutuloksissa.
  • Google TagManager: Tätä evästettä käytetään hallinnoimaan verkkosivustolle lisättyjä tageja tai koodinpätkiä, kuten seuranta- ja markkinointitageja.
  • YouTube: YouTube asettaa evästeitä, kun käyttäjä katselee videota tai vuorovaikuttaa videosoittimen kanssa. Näitä evästeitä käytetään käyttäjäkokemuksen personointiin, kuten suositeltujen videoiden tai käyttäjän mieltymysten muistamiseen. On tärkeää huomata, että YouTube on Googlen omistama, ja siksi YouTuben käyttämät evästeet ovat Googlen tietosuojakäytännön hallinnoimia. Käyttäjät voivat hallita evästeasetuksiaan selaimen asetuksissa tai käyttämällä Googlen mainostenhallintasivua.
  • Microsoft Clarity: Tätä evästettä käytetään tietojen keräämiseen siitä, miten käyttäjät vuorovaikuttavat verkkosivuston kanssa, kuten lämpökarttojen ja napsautusten seurannan avulla, jotta verkkosivuston omistajat voivat parantaa verkkosivustoaan.
  • FB-pixel: Tätä evästettä käytetään Facebookin toimesta seuraamaan käyttäjien käyttäytymistä, jotka vuorovaikuttavat Facebook-mainosten kanssa tai vierailevat Facebook-sivuilla.
  • HubSpot: Tätä evästettä käytetään HubSpotin toimesta seuraamaan käyttäjän käyttäytymistä verkkosivustolla ja tarjoamaan personoituja markkinointisisältöjä.