Kuinka sosiaalinen media toimii työkaluna myyjälle?

Kuinka sosiaalinen media toimii työkaluna myyjälle?

Sosiaalisessa mediassa maantieteelliset rajat poistuvat, mutta miten löytää ja lähestyä kansainvälisiä päättäjiä? Tiedätkö, miten nykyään asiakkaat tekevät ostopäätöksiään ja miten vaikuttaa tehokkaimmin potentiaalisiin ostajakandidaatteihin?

Moni myynnin rautainen ammattilainen tuskastelee asiakkaiden muuttuneen ostokäyttäytymisen kanssa, jossa osaansa näyttelee myös verkon valtava informaatiomäärä sekä sosiaalisen median mahdollisuudet. Monen myyjän pelikirja on kuitenkin auttamatta vanhentunut ja kokeneetkin kauppamiehet soittelevat summittaisesti erilaisia soittolistoja tehon laskiessa auttamatta kilpailun ja infoähkyn aikakaudella.

Modernin myynnin pelikirja -koulutuksessa käydään läpi tehokkaampia toimintamalleja, joilla moderni myyjä ottaa täyden tehon irti erilaisista teknologioista, sosiaalisesta mediasta tunneälykkäitä myyntimetodeja unohtamatta. On aika päivittää myynnin pelikirja vuoteen 2020.

Koulutuksessa käydään läpi mm. seuraavia asioita:

  • Mistä elementeistä modernin myynnin pelikirja koostuu?
  • Miten moderni myyjä hyödyntää verkon informaatiota ja teknologiaa tehokkaasti?
  • Social Selling ja Account Based Selling – käytännössä
  • Miten myyjä valmistautuu tulevaan tapaamiseen tai kohtaamiseen tehokkaasti
  • Mitkä viisi teknologiaa jokaisen myyjän työkalupakkiin tulisi kuulua?


Sani Leino on sosiaalisen liiketoiminnan sanansaattaja, joka tunnetaan energisistä ja mukaansatempaavista myyntivalmennuksista ja myynnin motivaatiopuheista. Hän on tunneälykkään myyntityön ja sosiaalisen myyntityön (Social Selling) valmentaja.

Sanilla on yli 10 vuoden kokemus tuloksellisesta ja palkitusta myyntityöstä B2B ja B2C myynnin parissa. Viimeisimpänä Sani työskenteli teknologiahtiö ThingLinkin Europan myyntijohtajana, vastaten yritysmyynnin lisäksi kansainvälisen partneriohjelman kehityksestä ja jälleenmyyntiverkoston rakentamisesta. Vuonna 2016 Sani listattiin maailman sadan vaikutusvaltaisimman Social Selling vaikuttajan joukkoon maailmassa.

Workshop pidetään Kokkolan Snellmankodissa keskiviikkona 11.12.2019 klo 12-16. 

Tilaisuus on maksuton, mutta vaatii ilmoittautumisen. Ilmoittautumisen voi tehdä täällä: http://bit.ly/Widen11joulukuuta2019

Viimeinen ilmoittautumispäivä on maanantaina 9.12.2019.

Lisätietoja kasvuohjelmasta antaa:

Maarit Mäkelä 
Projektipäällikkö, viennin kehittäjä 
050 3737 044
maarit.makela@viexpo.fi
www.viexpo.fi/widen


Widen Your Market – Invest in Export -kasvuohjelma on osuuskunta Viexpon hallinnoima kansainvälistymisohjelma, jonka tavoitteena on saada keskipohjalaisia yrityksiä vientiin. Kasvuohjelmaa on mukana rahoittamassa Keski-Pohjanmaan Liitto, Kokkolanseudun Kehitys, Kaustisen seutukunta, Kannuksen kaupunki sekä Perhon kunta.



Yleiskatsaus
Viexpo

Tämä verkkosivusto käyttää evästeitä, jotta voisimme tarjota kävijöille mahdollisimman hyvän käyttökokemuksen. Verkkoselaimeen tallentuvat evästeet tunnistavat palaavat kävijät ja heidän kielensä. Lisäksi evästeet antavat meille tärkeää tietoa mm. siitä, mitkä sivut kiinnostavat kävijöitä.

Välttämättömät evästeet

Välttämättömien evästeiden tulisi aina olla käytössä, jotta voimme tallentaa toiveesi kielestä ja evästeiden asetuksista.

Kolmansien osapuolien evästeet

Tämä sivusto käyttää Google Analyticsia, Microsoft Claritya sekä Google Search Consolea kerätäkseen nimetöntä tietoa sivuston käytöstä, kuten kävijöiden määrästä ja suosituimmista sivuista. Pitämällä tämän evästeen käytössä autat meitä parantamaan sivustoa.

Lisäevästeet

Tämä verkkosivusto käyttää seuraavia lisäevästeitä:

  • Google Analytics: Tämä eväste kerää tietoa siitä, miten käyttäjät vuorovaikuttavat verkkosivuston kanssa. Se tarjoaa verkkosivuston omistajille oivalluksia käyttäjien käyttäytymisestä ja auttaa heitä parantamaan verkkosivustoa.
  • Google Search Console: Tätä evästettä käytetään verkkosivuston omistajien toimesta heidän verkkosivustonsa suorituksen seuraamiseen Google-hakutuloksissa.
  • Google TagManager: Tätä evästettä käytetään hallinnoimaan verkkosivustolle lisättyjä tageja tai koodinpätkiä, kuten seuranta- ja markkinointitageja.
  • YouTube: YouTube asettaa evästeitä, kun käyttäjä katselee videota tai vuorovaikuttaa videosoittimen kanssa. Näitä evästeitä käytetään käyttäjäkokemuksen personointiin, kuten suositeltujen videoiden tai käyttäjän mieltymysten muistamiseen. On tärkeää huomata, että YouTube on Googlen omistama, ja siksi YouTuben käyttämät evästeet ovat Googlen tietosuojakäytännön hallinnoimia. Käyttäjät voivat hallita evästeasetuksiaan selaimen asetuksissa tai käyttämällä Googlen mainostenhallintasivua.
  • Microsoft Clarity: Tätä evästettä käytetään tietojen keräämiseen siitä, miten käyttäjät vuorovaikuttavat verkkosivuston kanssa, kuten lämpökarttojen ja napsautusten seurannan avulla, jotta verkkosivuston omistajat voivat parantaa verkkosivustoaan.
  • FB-pixel: Tätä evästettä käytetään Facebookin toimesta seuraamaan käyttäjien käyttäytymistä, jotka vuorovaikuttavat Facebook-mainosten kanssa tai vierailevat Facebook-sivuilla.
  • HubSpot: Tätä evästettä käytetään HubSpotin toimesta seuraamaan käyttäjän käyttäytymistä verkkosivustolla ja tarjoamaan personoituja markkinointisisältöjä.