Hur gör man med internationell kommunikation?

Loading Evenemang

« Alla evenemang

  • Detta evenemang har redan ägt rum.

Hur gör man med internationell kommunikation?

18.2.2020 @ 12:00 - 16:00

HUR GÖR MAN MED INTERNATIONELL KOMMUNIKATION?

I den följande workshoppen inom Widen-tillväxtprogrammet som handlar om internationell kommunikation har vi som avsikt att gå igenom olika kommunikativa medel som SME-företagen kan använda, hur man kan kommunicera på internationella marknader, vika satsningar behövs och vilka är fallgroparna? Under Workshoppen gås igenom flera exempel och ges verktyg för att hantera motsvarande situationer.

 

Vad säger vår vän Wikipedia om kommunikation?

Kommunikation dvs interaktion kan bestå av både utbyte av meddelanden och produktion av betydelser. Härtill definieras kommunikation som byggande av en gemensam verklighet, och då är det viktiga inte i att förmedla information utan att åstadkomma gemensam förståelse.

Att åstadkomma gemensam förståelse, det är väl ganska bra sagt.

 

Teman för utbildningsdagen är:

Allt börjar med planering

  • åtgärder, målgrupper, resurser

Företaget på den internationella marknaden

  • hur kan män göra sin egen berättelse intressant för mottagaren
  • kommunikationen kring mässorna

Internationell mediekommunikation kräver satsningar

  • lokal partner i målmarknaden
  • hurdan budget behövs a

Att kommunicera effektivt – ABC i textskapande

Hur kan man nå målgrupperna

  • ta i bruk alla kanaler

Exempel på finländska SME-företag på internationella marknader

 

Som utbildare har vi Marja-Terttu Rantanen och Päivi Luoti från kommunikationsbyrån Telegraafi. Telegraafi är en del av det globala nätverket Eurocom Worldwide Network, som bildas av självständiga PR-byråer. Via nätverket kan man erbjuda kunderna globala kommunikationstjänster lokaliserade till kommunikationsbyråer i olika länder.

Marja-Terttu har arbetat på flera internationella företag och bl.a. i Tyskland och Arabemiraten. Hon har en utförlig erfarenhet om olika internationaliseringsprojekt för SME-företagen. Päivi Luoti har en omfattande erfarenhet om kommunikationen hos SME-företagen, vad gäller strategisk planering, informering och medierelationer.

 

 

Workshoppen hålls i Kokkolan Snellmankoti tisdagen 18.2.2020 kl. 12-16. 

Evenemanget är kostnadsfritt, men kräver anmälning. Du kan anmäla dig här: http://bit.ly/WidenWorkshopX18helmikuuta2020

 

Sista anmälningsdagen är fredagen 14.2.2020.

 

Mera information om tillväxtprogrammet av:

 

Maarit Mäkelä
projektledare, exportutvecklare
050 3737 044
maarit.makela@viexpo.fi
www.viexpo.fi/widen

____________________________________________________________________________________________________________________________________

Widen Your Market – Invest in Export -tillväxtprogrammet administreras av andelslaget Viexpo. Internationaliseringsprogrammet har som mål att påbörja export hos företag från Mellersta Österbotten. Tillväxtprogrammet finansieras av Mellersta Österbottens förbund, Karlebynejdens utveckling Ab, Kaustbys ekonomiska region, Kannus stad och Perho kommun.

 

 

Detaljer

Datum:
18.2.2020
Tid:
12:00 - 16:00
Evenemang Tags:

Plats

Karleby (Centria)
Talonpojankatu 2
Kokkola, Suomi
+ Google Map
Integritetsöversikt
Viexpo

Den här sajten använder cookies (kakor) för att kunna ge dig den bästa möjliga användarupplevelsen. Cookies sparas i din webbläsare så att den känner igen dig och ditt språk då du återvänder till sajten. Dessutom hjälper cookies bl.a. till att förstå vilka sidor på sajten som du tycker är mest intressanta och användbara.

Nödvändiga cookies

Nödvändiga cookies bör alltid vara aktiverade för att vi ska kunna spara dina preferenser om språk och inställningarna för cookies.

Tredjepartscookies

Vi använder Google Analytics, HotJar, HubSpot, Microsoft Clarity och Google Search Console för att samla anonym information om t.ex. hur många besökare sajten har och vilka sidor som är populärast. Genom att hålla denna cookie aktiverad hjälper du oss att utveckla webbsajten.

Ytterligare kakor

Denna webbplats använder följande ytterligare kakor:

  • Google Analytics: Denna kaka samlar information om hur användare interagerar med webbplatsen. Den ger webbplatsägare insikter om användarbeteende och hjälper dem att förbättra webbplatsen.
  • Google Search Console: Denna kaka används av webbplatsägare för att övervaka prestandan för deras webbplats i Googles sökresultat.
  • Google TagManager: Denna kaka används för att hantera de taggar eller kodsnuttar som läggs till på en webbplats, som spårnings- och marknadsföringstaggar.
  • Hotjar: Denna kaka används för att samla information om webbplatsanvändning och användarbeteende, som värmekartor och klickspårning.
  • YouTube: YouTube ställer in kakor när en användare tittar på en video eller interagerar med videospelaren. Dessa kakor används för att anpassa användarens upplevelse, som att rekommendera relaterade videor eller komma ihåg användarens inställningar. Det är viktigt att notera att YouTube ägs av Google och därför hanteras kakorna som används av YouTube enligt Googles integritetspolicy. Användare kan hantera sina kakpreferenser via sina webbläsarinställningar eller genom att använda Googles Ads Settings-sida.
  • Microsoft Clarity: Denna kaka används för att samla in information om hur användare interagerar med en webbplats, som värmekartor och klickspårning, för att hjälpa webbplatsägare att förbättra sin webbplats.
  • FB-pixel: Denna kaka används av Facebook för att spåra beteendet hos användare som interagerar med Facebook-annonser eller besöker Facebook-sidor.
  • HubSpot: Denna kaka används av HubSpot för att spåra användarbeteende på en webbplats och tillhandahålla personligt anpassat marknadsföringsinnehåll.