Vad innebär den nya tidens försäljning? |3

Loading Evenemang

« Alla evenemang

  • Detta evenemang har redan ägt rum.

Vad innebär den nya tidens försäljning? |3

9.2.2023 @ 09:00 - 12:00

VAD INNEBÄR DEN NYA TIDENS FÖRSÄLJNING?
Hur skapar man en relation till en kund innan försäljningen?

 

Målsättningen med utbildningen är att utveckla de deltagande företagens handlingssättoch resultat när det gäller försäljning.

 

Anmäl dig till utbildningen senast 15.11.2022. Utbildningen hålls på finska.
https://bit.ly/WINWIN_Uuden_ajan_myynti

 

 

Tidtabell och innehåll

SESSION I tisdagen 22.11.2022 kl. 9–12 (Pelimannitalo, Konstantie 8, 69600 Kaustinen)

Kundernas köpbeteende och prospektering

  • Köpbeteendets förändring under 2020-talet.
  • Ökandet av kundförståelse.
  • Försäljningskonceptens betydelse ochinnehåll.
  • Uppbyggandet av en idealkundsprofil..

 

Social Selling

  • Kommunicerandet av konkurrensfördelarna.
  • Social försäljning.
  • Social sellings 5 hörnstenar.
  • Utvecklandet av social selling i det egnaföretaget och i försäljningsarbetet.

 

SESSION II torsdagen 12.1.2023 kl. 9–12 (Neuvottelutila Lintti, Lylyn Pisara, Lylyntie 30, 69410 Sykäräinen)

Att ta första kontakten

  • Aggressivt väntande vs. aktivtförsäljningsarbete.
  • Försäljning tar nuförtiden plats i flera kanaler.
  • Olika kanaler för tagande av första kontakten.
  • Olika tillvägagångssätt för tagande av förstakontakten.

 

Strålande kundbemötande

  • Vikten av förberedelse.
  • Kommunicerandet av de egna företagetskonkurrensfördelar.
  • Att lyssna och vara närvarande.
  • Sälja värde.
  • Motargumentering.
  • Framskridande och utvärdering.

 

SESSION III torsdagen 9.2.2023 kl. 9–12 (Tilausravintola Rauhala, Metsolantie 2, Kannus)

Vinnande lösning och follow up

  • Exempel av vinnande lösningar.
  • Offertdokumentering.
  • Olika köparpersoner.
  • Bästa praxis för follow up.

 

Ledning av kundrelationer

  • Är alla kunder lika viktiga?
  • Segmentering av kunder.
  • Olika slags behandlingsmodeller för olikaslags kunder.
  • Uppbyggandet av en årsklocka förkundrelationer.

 

En utskrivbar broschyr.

 

Utbildningen hålls av Kert Kenner, CEO, Kenner Company Oy (www.kennerco.fi)
Över 20 års erfarenhet av utvecklingen av över 1000 företags försäljning. Författare avsuccéverket #MYYNTIKIRJA (Alma Media). Ledare för Finlands mest lyssnadeförsäljningsrelaterade podcast #Myyntipodi (Spotify, Apple Podcasts, Google Podcasts).

 

 

MERA INFORMATION

Carita Pöntiö
p. 044 987 5484
carita.pontio@viexpo.fi

 

Maarit Mäkelä
p. 050 373 7044
maarit.makela@viexpo.fi

 

Workshophelheten Vad innebär den nya tidens försäljning? ingår i WINWIN-tillväxtprogrammet som finansieras av MellerstaÖsterbottens Förbund, Karleby Stad, Yrkeshögskolan Centria och Viexpo. Programmet koordineras av Centria och Viexpofungerar som delarrangör.

Detaljer

Datum:
9.2.2023
Tid:
09:00 - 12:00
Evenemang Kategori:
Evenemang Tags:

Arrangör

Viexpo | WINWIN
Integritetsöversikt
Viexpo

Den här sajten använder cookies (kakor) för att kunna ge dig den bästa möjliga användarupplevelsen. Cookies sparas i din webbläsare så att den känner igen dig och ditt språk då du återvänder till sajten. Dessutom hjälper cookies bl.a. till att förstå vilka sidor på sajten som du tycker är mest intressanta och användbara.

Nödvändiga cookies

Nödvändiga cookies bör alltid vara aktiverade för att vi ska kunna spara dina preferenser om språk och inställningarna för cookies.

Tredjepartscookies

Vi använder Google Analytics, HotJar, HubSpot, Microsoft Clarity och Google Search Console för att samla anonym information om t.ex. hur många besökare sajten har och vilka sidor som är populärast. Genom att hålla denna cookie aktiverad hjälper du oss att utveckla webbsajten.

Ytterligare kakor

Denna webbplats använder följande ytterligare kakor:

  • Google Analytics: Denna kaka samlar information om hur användare interagerar med webbplatsen. Den ger webbplatsägare insikter om användarbeteende och hjälper dem att förbättra webbplatsen.
  • Google Search Console: Denna kaka används av webbplatsägare för att övervaka prestandan för deras webbplats i Googles sökresultat.
  • Google TagManager: Denna kaka används för att hantera de taggar eller kodsnuttar som läggs till på en webbplats, som spårnings- och marknadsföringstaggar.
  • Hotjar: Denna kaka används för att samla information om webbplatsanvändning och användarbeteende, som värmekartor och klickspårning.
  • YouTube: YouTube ställer in kakor när en användare tittar på en video eller interagerar med videospelaren. Dessa kakor används för att anpassa användarens upplevelse, som att rekommendera relaterade videor eller komma ihåg användarens inställningar. Det är viktigt att notera att YouTube ägs av Google och därför hanteras kakorna som används av YouTube enligt Googles integritetspolicy. Användare kan hantera sina kakpreferenser via sina webbläsarinställningar eller genom att använda Googles Ads Settings-sida.
  • Microsoft Clarity: Denna kaka används för att samla in information om hur användare interagerar med en webbplats, som värmekartor och klickspårning, för att hjälpa webbplatsägare att förbättra sin webbplats.
  • FB-pixel: Denna kaka används av Facebook för att spåra beteendet hos användare som interagerar med Facebook-annonser eller besöker Facebook-sidor.
  • HubSpot: Denna kaka används av HubSpot för att spåra användarbeteende på en webbplats och tillhandahålla personligt anpassat marknadsföringsinnehåll.