Toimiiko sun digi myös kansainvälisesti?

Toimiiko sun digi myös kansainvälisesti?

Neljä workshopia eri teemoilla

9.1. | 16.1. | 23.1. | 30.1. Port Tower, Kokkola

Toimiiko verkkosivut? Siis ihan oikeasti? Käykö siellä ketään? Jos käy niin tiedätkö, mitä sivuilta haetaan? Näytkö Googlessa muutoinkin kuin vain jos sinne kirjoittaa firman nimen? Tuleeko somekanavista siirtymisiä nettisivuille? Se, joka seikkailee yrityksen eri kanavissa, on aika hyvä liidi. Mitä, jos saisit sen kiinni ja voisit kysyä, kuinka voin palvella?

Heti vuoden 2020 alkuun pidetään neljän workshopin kokonaisuus, missä paneudutaan digimarkkinointiin, Googleen ja someen sekä läpileikkaavana teemana siihen, miten nämä kaikki toimivat myös kansainvälisesti. Miksi tehdä digimarkkinointia vain Suomessa, kun sen voi skaalata myös muille markkinoille?

Ensimmäisessä päivässä 9.1. erityisenä painopistealueena on verkkosivujen toimivuus kansainvälisesti. Koulutuspäivän aikana käymme läpi ne elementit, mitkä ovat tehokkaan verkkosivuston taustalla.

Ensimmäisen, toisen ja neljännen koulutuspäivän kouluttajana toimii Verkkoasema Oy:n Digimarkkinoinnin liiketoimintajohtaja Riikka Pohjanen. Riikka on toiminut digimarkkinoinnin ja kouluttamisen parissa jo yhdeksän vuotta. Riikan fokus on digimarkkinoinnin kokonaisuuden hyödyntämisessä ja hänen core-osaamisensa asettuukin digimarkkinoinnin ja ohjelmistoratkaisujen rajapintaan. Riikka puhuu markkinointiteknologioista kansantajuisesti ja rohkaisee näin koulutuksillaan kaikki mukaan digitalisaatioon. Riikan koulutuksiin voit tutustu jo etukäteen Verkkoaseman YouTubessa.


Toisessa päivässä 16.1. paneudutaan hakukoneoptimoinnin teemaan ja kuinka sitä kautta voi kasvattaa näkyvyyttä. Tämän koulutuspäivän sisällössä käydään läpi hakukoneoptimoinnin perusteet; tekninen hakukoneoptimointi, sisältömarkkinointi ja linkitykset. Koulutuksesta annetaan kotitehtäviä tehtäväksi hakukoneoptimoinnin jälkimmäistä koulutusta (30.1.) varten.

Kolmannessa päivässä 23.1. rakennetaan somestrategiaa. Päivän aikana käydään läpi seuraavat somestrategian osa-alueet; päämäärä ja tavoitteet, kohderyhmien määrittely, kanavien valinta, sisällöt ja jakelu sekä mittaus, raportointi ja kehittäminen.

Tämän kolmannen koulutuspäivän kouluttajana toimii digitoimisto Verkkoasema Oy:n toimitusjohtaja Tiina Räisänen: TOP 50 LinkedIn-vaikuttaja Suomessa. Näkyvä bisnesvloggaaja, jota digimarkkinoinnin kuningattareksi myös kutsutaan. Tiina on toiminut digimarkkinoinnin parissa jo reilusti yli kymmenen vuoden ajan ja hänellä on innostavia näkemyksiä siitä, mitkä asiat ovat ratkaisevia tuloksellinen markkinoinnin tekemisessä. Uusia ideoita testataan Verkkoasemalla jatkuvasti kasvuhaluisten asiakkaiden kanssa. Tiinan näkemyksiin voit tutustu jo etukäteen YouTubessa.


Neljännessä päivässä 30.1. paneudutaan taas hakukoneoptimointiin ja mennään syvemmälle aiheeseen. Oletuksena on, että osallistujilla on aikaisemman koulutuksen tarjoamat perustiedot hallussa sekä kotitehtävät läpikäytyinä, mutta osallistua voi myös ainoastaan tähänkin päivään. Syventävän workshopin teemoina on Google Analytics ja Google Search Console hakukoneoptimoinnissa, käyttäjäkokemuksen rooli hakukoneoptimoinnissa sekä Best practices hakukoneoptimoinnin jatkamiseen.

Workshopit pidetään Kokkolan Port Towerissa osoitteessa Satamatie 330, 67101 Kokkola.
Kaikki koulutukset pidetään klo 12-16 ja ne ovat 7. kerroksen kokoustiloissa.

Tilaisuudet ovat maksuttomia, mutta vaativat ilmoittautumisen. Ilmoittautumiset voi tehdä tämän linkin kautta: http://bit.ly/Widenkevät2020

9.1. Verkkosivujen toimivuus kansainvälisesti, viimeinen ilmoittautumispäivä on 7.1.2020

16.1. Kuinka hakukoneoptimoinnin kautta voi kasvattaa näkyvyyttä, viimeinen ilmoittautumispäivä on 13.1.2020

23.1. Somestrategia, viimeinen ilmoittautumispäivä on 20.1.2020

30.1. Hakukoneoptimointi, mennään syvemmälle aiheeseen, viimeinen ilmoittautumispäivä on 27.1.2020

Lisätietoja kasvuohjelmasta antaa:

Maarit Mäkelä 
Projektipäällikkö, viennin kehittäjä 
050 3737 044
maarit.makela@viexpo.fi
www.viexpo.fi/widen


Widen Your Market – Invest in Export -kasvuohjelma on osuuskunta Viexpon hallinnoima kansainvälistymisohjelma, jonka tavoitteena on saada keskipohjalaisia yrityksiä vientiin. Kasvuohjelmaa on mukana rahoittamassa Keski-Pohjanmaan Liitto, Kokkolanseudun Kehitys, Kaustisen seutukunta, Kannuksen kaupunki sekä Perhon kunta.



Yleiskatsaus
Viexpo

Tämä verkkosivusto käyttää evästeitä, jotta voisimme tarjota kävijöille mahdollisimman hyvän käyttökokemuksen. Verkkoselaimeen tallentuvat evästeet tunnistavat palaavat kävijät ja heidän kielensä. Lisäksi evästeet antavat meille tärkeää tietoa mm. siitä, mitkä sivut kiinnostavat kävijöitä.

Välttämättömät evästeet

Välttämättömien evästeiden tulisi aina olla käytössä, jotta voimme tallentaa toiveesi kielestä ja evästeiden asetuksista.

Kolmansien osapuolien evästeet

Tämä sivusto käyttää Google Analyticsia, Microsoft Claritya sekä Google Search Consolea kerätäkseen nimetöntä tietoa sivuston käytöstä, kuten kävijöiden määrästä ja suosituimmista sivuista. Pitämällä tämän evästeen käytössä autat meitä parantamaan sivustoa.

Lisäevästeet

Tämä verkkosivusto käyttää seuraavia lisäevästeitä:

  • Google Analytics: Tämä eväste kerää tietoa siitä, miten käyttäjät vuorovaikuttavat verkkosivuston kanssa. Se tarjoaa verkkosivuston omistajille oivalluksia käyttäjien käyttäytymisestä ja auttaa heitä parantamaan verkkosivustoa.
  • Google Search Console: Tätä evästettä käytetään verkkosivuston omistajien toimesta heidän verkkosivustonsa suorituksen seuraamiseen Google-hakutuloksissa.
  • Google TagManager: Tätä evästettä käytetään hallinnoimaan verkkosivustolle lisättyjä tageja tai koodinpätkiä, kuten seuranta- ja markkinointitageja.
  • YouTube: YouTube asettaa evästeitä, kun käyttäjä katselee videota tai vuorovaikuttaa videosoittimen kanssa. Näitä evästeitä käytetään käyttäjäkokemuksen personointiin, kuten suositeltujen videoiden tai käyttäjän mieltymysten muistamiseen. On tärkeää huomata, että YouTube on Googlen omistama, ja siksi YouTuben käyttämät evästeet ovat Googlen tietosuojakäytännön hallinnoimia. Käyttäjät voivat hallita evästeasetuksiaan selaimen asetuksissa tai käyttämällä Googlen mainostenhallintasivua.
  • Microsoft Clarity: Tätä evästettä käytetään tietojen keräämiseen siitä, miten käyttäjät vuorovaikuttavat verkkosivuston kanssa, kuten lämpökarttojen ja napsautusten seurannan avulla, jotta verkkosivuston omistajat voivat parantaa verkkosivustoaan.
  • FB-pixel: Tätä evästettä käytetään Facebookin toimesta seuraamaan käyttäjien käyttäytymistä, jotka vuorovaikuttavat Facebook-mainosten kanssa tai vierailevat Facebook-sivuilla.
  • HubSpot: Tätä evästettä käytetään HubSpotin toimesta seuraamaan käyttäjän käyttäytymistä verkkosivustolla ja tarjoamaan personoituja markkinointisisältöjä.