Branding och kommunikationsstrategi: Del 1. Hur man bygger upp ett varumärke 22.10.2019

Branding och kommunikationsstrategi: Del 1. Hur man bygger upp ett varumärke 22.10.2019

Varumärket är den bild som associeras med företaget och dess produkter. Meningen med att bygga upp ett varumärke är att öka försäljningen. Kunden är villig att betala mer för ett bra varumärke och köpbeslutet tas lättare. Grundpelaren för varumärkesbyggandet är att känna sina kunder. Att skapa ett framgångsrikt varumärke kräver tid och ansträngningar.

Tid: 22.10.2019 kl. 13-17
Plats: Kyrö Distillery Company, Oltermannintie 6, Isokyrö

12.30 – 13.00 Registrering och kaffe
13.00 – 13.15 Välkommen, presentation av programmet, Carita Pöntiö, Viexpo
13.15 – Varumärkesbyggandets ABC, Markkinointitoimisto Buorre

Varför är det viktigt att bygga ett varumärke?
• Grunderna för ett lyckat varumärkesbyggande
• Positionering, varumärkesidentitet, kundlöfte, berättelse mm.
• Prissättningsstrategi
• Marknadsföring och kommunikation

14.15 – Varumärkets betydelse för kunden: Case Kyrö Distillery Company

Case Kyrö Distillery Company, från ett gammalt andelsmejeri i den lilla kommunen Storkyro till ett världsberömt företag, berättelsen bakom produkterna och varumärket som redan blivit ikoniska. Tony Sivula, Kyrö Visitor Center Manager

14.45– 15.15 Kaffe- och nätverkspaus
15-17 Genomgång av företagscase och utvecklingsförslag

Anmäl Dig till denna workshop senast 18.10. via http://bit.ly/brändikuntoon1

En utskrivbar broschyr hittar du här.

Pris: workshop 22.10: 100 €+moms (person)
Denna workshop är en del av Tillväxtprogrammet för Österbottens livsmedelsföretag, där målsättningen är att hjälpa Ditt företag att växa och exportera. Programmet på ett och ett halvt år ökar era kunskaper i internationell försäljning, marknadsföring och varumärkesbyggande, öppnar dörrar till distributionskanaler, erbjuder experthjälp för de deltagande företagen och aktiverar nya samarbetsmodeller mellan
företagen.


Tillväxtprogrammet är riktat för små livsmedelsföretag i Södra Österbotten, Österbotten och Mellersta Österbotten. Kolla länken för mer information: https://elintarvikekasvu.viexpo.fi/sv/framsida/
Anmälningsavgiften för hela programmet inkl. workshoppen 22.10, tidigare publicerat material samt kommande workshops:

  • företag med 1-5 anställda 390 € + moms 24 %
  • företag med 6-10 anställda 690 € + moms 24 %
  • företag med mer än 10 anställda 990 € + moms 24 %

*Anmälningsavgiften berättigar 1-2 personer /företag att delta i programmets alla tillställningar under åren 2019-2020.
Registera Dig till programmet via denna länk: bit.ly/PEKhaemukaan



Integritetsöversikt
Viexpo

Den här sajten använder cookies (kakor) för att kunna ge dig den bästa möjliga användarupplevelsen. Cookies sparas i din webbläsare så att den känner igen dig och ditt språk då du återvänder till sajten. Dessutom hjälper cookies bl.a. till att förstå vilka sidor på sajten som du tycker är mest intressanta och användbara.

Nödvändiga cookies

Nödvändiga cookies bör alltid vara aktiverade för att vi ska kunna spara dina preferenser om språk och inställningarna för cookies.

Tredjepartscookies

Vi använder Google Analytics, HotJar, HubSpot, Microsoft Clarity och Google Search Console för att samla anonym information om t.ex. hur många besökare sajten har och vilka sidor som är populärast. Genom att hålla denna cookie aktiverad hjälper du oss att utveckla webbsajten.

Ytterligare kakor

Denna webbplats använder följande ytterligare kakor:

  • Google Analytics: Denna kaka samlar information om hur användare interagerar med webbplatsen. Den ger webbplatsägare insikter om användarbeteende och hjälper dem att förbättra webbplatsen.
  • Google Search Console: Denna kaka används av webbplatsägare för att övervaka prestandan för deras webbplats i Googles sökresultat.
  • Google TagManager: Denna kaka används för att hantera de taggar eller kodsnuttar som läggs till på en webbplats, som spårnings- och marknadsföringstaggar.
  • Hotjar: Denna kaka används för att samla information om webbplatsanvändning och användarbeteende, som värmekartor och klickspårning.
  • YouTube: YouTube ställer in kakor när en användare tittar på en video eller interagerar med videospelaren. Dessa kakor används för att anpassa användarens upplevelse, som att rekommendera relaterade videor eller komma ihåg användarens inställningar. Det är viktigt att notera att YouTube ägs av Google och därför hanteras kakorna som används av YouTube enligt Googles integritetspolicy. Användare kan hantera sina kakpreferenser via sina webbläsarinställningar eller genom att använda Googles Ads Settings-sida.
  • Microsoft Clarity: Denna kaka används för att samla in information om hur användare interagerar med en webbplats, som värmekartor och klickspårning, för att hjälpa webbplatsägare att förbättra sin webbplats.
  • FB-pixel: Denna kaka används av Facebook för att spåra beteendet hos användare som interagerar med Facebook-annonser eller besöker Facebook-sidor.
  • HubSpot: Denna kaka används av HubSpot för att spåra användarbeteende på en webbplats och tillhandahålla personligt anpassat marknadsföringsinnehåll.