Framgångsfaktorer för digital handel

Loading Evenemang

« Alla Evenemang

  • Detta evenemang har redan ägt rum.

Framgångsfaktorer för digital handel

11.1.2024 @ 08:30 - 12:00

Digitaalisen kaupan menestystekijät
(Framgångsfaktorer för digital handel)

11.1.2024 @8:30–12:00, Karleby stadshus, Karlebysalen

Leevi Parsama, expert på digital handel och affärsverksamhet 

 

Sättet att handla förändras som bäst snabbt. Alla aktörer i värdekedjan –tillverkare och varumärken, grosshandel, återförsäljare, b-to-b aktörer och i synnerhet de gigantiska nykomlingarna inom branschen: globala marknadsplatser– letar efter nya marknadspositioner och funderar på hur förändringen kommer att påverka deras framtid. Digitaliseringen av handeln framskrider i olika grad inom olika branscher, men den drabbar alla, oundvikligen och permanent.

Under utbildningen Framgångsfaktorer för digital handel får vi höra var toppen av digital handel är i världen och går igenom de viktigaste faktorerna för framgång. Med hjälp av den nuvarande digitala infrastrukturen har varje företag en genuin möjlighet att sälja vad som helst och var som helst. Du behöver bara identifiera exakt vilka dina bästa kunder är och kunna svara på den viktigaste frågan: Varför köper kunderna från oss? Det vill säga att identifiera sina egna konkurrensfördelar och omvandla dem till ett övergripande digitalt butikskoncept som erbjuder en utmärkt kundupplevelse.

I sin presentation kommer Leevi Parsama, expert på digital handel, också att visa många exempel på finländska webbutiker som har fått ett internationellt genombrott samt några toppfall från hela världen. Efter presentationen är lyssnarna vanligtvis ganska entusiastiska: ”Det här är faktiskt möjligt också för oss!”.

Utbildningen passar alla företag, oavsett om de redan har en webbutik eller inte. Det är inte ens rätt lösning för alla, men alla företag behöver ha en strategi och handlingsplan för digital handel, eftersom alla kunder redan är digitaliserade och det finns förväntningar på nya arbetssätt.

Utbildningen ges på finska, men man kan ställa frågor och diskutera också på svenska.

Anmäl dig till utbildningen senast 5.1.2023!

 

Mera information:
Carita Pöntiö
carita.pontio@viexpo.fi
p. 044 987 5484

Evenemanget är ett Kick-off för Accelerationsprogrammet för digital handel
Mera information: https://viexpo.fi/sv/accelerationsprogram-for-digital-handel/

 

Programmet finansieras av Mellersta Österbottens förbund, Karleby stad och Viexpo.

Plats

Karleby
Kokkola, Suomi + Google Map
Integritetsöversikt
Viexpo

Den här sajten använder cookies (kakor) för att kunna ge dig den bästa möjliga användarupplevelsen. Cookies sparas i din webbläsare så att den känner igen dig och ditt språk då du återvänder till sajten. Dessutom hjälper cookies bl.a. till att förstå vilka sidor på sajten som du tycker är mest intressanta och användbara.

Nödvändiga cookies

Nödvändiga cookies bör alltid vara aktiverade för att vi ska kunna spara dina preferenser om språk och inställningarna för cookies.

Tredjepartscookies

Vi använder Google Analytics, HotJar, HubSpot, Microsoft Clarity och Google Search Console för att samla anonym information om t.ex. hur många besökare sajten har och vilka sidor som är populärast. Genom att hålla denna cookie aktiverad hjälper du oss att utveckla webbsajten.

Ytterligare kakor

Denna webbplats använder följande ytterligare kakor:

  • Google Analytics: Denna kaka samlar information om hur användare interagerar med webbplatsen. Den ger webbplatsägare insikter om användarbeteende och hjälper dem att förbättra webbplatsen.
  • Google Search Console: Denna kaka används av webbplatsägare för att övervaka prestandan för deras webbplats i Googles sökresultat.
  • Google TagManager: Denna kaka används för att hantera de taggar eller kodsnuttar som läggs till på en webbplats, som spårnings- och marknadsföringstaggar.
  • Hotjar: Denna kaka används för att samla information om webbplatsanvändning och användarbeteende, som värmekartor och klickspårning.
  • YouTube: YouTube ställer in kakor när en användare tittar på en video eller interagerar med videospelaren. Dessa kakor används för att anpassa användarens upplevelse, som att rekommendera relaterade videor eller komma ihåg användarens inställningar. Det är viktigt att notera att YouTube ägs av Google och därför hanteras kakorna som används av YouTube enligt Googles integritetspolicy. Användare kan hantera sina kakpreferenser via sina webbläsarinställningar eller genom att använda Googles Ads Settings-sida.
  • Microsoft Clarity: Denna kaka används för att samla in information om hur användare interagerar med en webbplats, som värmekartor och klickspårning, för att hjälpa webbplatsägare att förbättra sin webbplats.
  • FB-pixel: Denna kaka används av Facebook för att spåra beteendet hos användare som interagerar med Facebook-annonser eller besöker Facebook-sidor.
  • HubSpot: Denna kaka används av HubSpot för att spåra användarbeteende på en webbplats och tillhandahålla personligt anpassat marknadsföringsinnehåll.