Liiketoimintamahdollisuuksia Latinalaisessa Amerikassa

Liiketoimintamahdollisuuksia Latinalaisessa Amerikassa

Elokuun puolivälissä Vaasassa vieraili suurlähettiläiden, Business Finlandin ja ulkoministeriön paikallisten edustajien delegaatio Latinalaisesta Amerikasta. Vierailua isännöivät yhteistyössä Vasek Oy, Pohjanmaan kauppakamari ja Viexpo. Suurlähettiläät kertoivat asemamaidensa kaupasta ja millaisia businessmahdollisuuksia maat voisivat tarjota suomalaisille yrityksille. Vieraat saivat myös kuulla Vaasan seudun kansainvälisestä elinkeinoelämästä, hienoista yrityksistä sekä keskustella yritysten kanssa speed dating -hengessä.

Latinalaisen Amerikan maissa suomalaisia yrityksiä on perinteisesti toiminut etenkin metsä- ja kaivosteollisuudessa. Näiden lisäksi tällä hetkellä potentiaalisina sektoreina alueella nähdään energia, kiertotalous, logistiikka, koulutus, telekommunikaatio, joissa kaikissa suomalaisilla yrityksillä on tarjottavana maailmanluokan osaamista. Maissa on tarvetta monenlaisille investoinneille ja kasvava keskiluokka on ostokykyinen ja haluaa laadukkaita tuotteita ja palveluja.

Useammassa alueen maista on vaalit lähestymässä ja vaalien tulos ja poliittinen tilanne ylipäänsä vaikuttavat aina liiketoimintaympäristöön. Liiketoimintaympäristöinä maiden välillä on eroavaisuuksia. Lähinnä suomalaista on Latinalaisen Amerikan maista Chile, joka on yhdessä Uruguayn kanssa maanosan vähiten korruptoitunut (Lähde: Transparency International).

Team Finland -toimijat ovat suomalaisten yritysten apuna alueella, he tuntevat kulttuurin ja maiden toimijat ja toimintatavat. Heihin kannattaa olla yhteydessä, mikäli Latinalainen Amerikka markkina-alueena kiinnostaa!

Lisätietoja:

Minna Jakobsson,
minna.jakobsson@viexpo.fi,
0505727404



Yleiskatsaus
Viexpo

Tämä verkkosivusto käyttää evästeitä, jotta voisimme tarjota kävijöille mahdollisimman hyvän käyttökokemuksen. Verkkoselaimeen tallentuvat evästeet tunnistavat palaavat kävijät ja heidän kielensä. Lisäksi evästeet antavat meille tärkeää tietoa mm. siitä, mitkä sivut kiinnostavat kävijöitä.

Välttämättömät evästeet

Välttämättömien evästeiden tulisi aina olla käytössä, jotta voimme tallentaa toiveesi kielestä ja evästeiden asetuksista.

Kolmansien osapuolien evästeet

Tämä sivusto käyttää Google Analyticsia, Microsoft Claritya sekä Google Search Consolea kerätäkseen nimetöntä tietoa sivuston käytöstä, kuten kävijöiden määrästä ja suosituimmista sivuista. Pitämällä tämän evästeen käytössä autat meitä parantamaan sivustoa.

Lisäevästeet

Tämä verkkosivusto käyttää seuraavia lisäevästeitä:

  • Google Analytics: Tämä eväste kerää tietoa siitä, miten käyttäjät vuorovaikuttavat verkkosivuston kanssa. Se tarjoaa verkkosivuston omistajille oivalluksia käyttäjien käyttäytymisestä ja auttaa heitä parantamaan verkkosivustoa.
  • Google Search Console: Tätä evästettä käytetään verkkosivuston omistajien toimesta heidän verkkosivustonsa suorituksen seuraamiseen Google-hakutuloksissa.
  • Google TagManager: Tätä evästettä käytetään hallinnoimaan verkkosivustolle lisättyjä tageja tai koodinpätkiä, kuten seuranta- ja markkinointitageja.
  • YouTube: YouTube asettaa evästeitä, kun käyttäjä katselee videota tai vuorovaikuttaa videosoittimen kanssa. Näitä evästeitä käytetään käyttäjäkokemuksen personointiin, kuten suositeltujen videoiden tai käyttäjän mieltymysten muistamiseen. On tärkeää huomata, että YouTube on Googlen omistama, ja siksi YouTuben käyttämät evästeet ovat Googlen tietosuojakäytännön hallinnoimia. Käyttäjät voivat hallita evästeasetuksiaan selaimen asetuksissa tai käyttämällä Googlen mainostenhallintasivua.
  • Microsoft Clarity: Tätä evästettä käytetään tietojen keräämiseen siitä, miten käyttäjät vuorovaikuttavat verkkosivuston kanssa, kuten lämpökarttojen ja napsautusten seurannan avulla, jotta verkkosivuston omistajat voivat parantaa verkkosivustoaan.
  • FB-pixel: Tätä evästettä käytetään Facebookin toimesta seuraamaan käyttäjien käyttäytymistä, jotka vuorovaikuttavat Facebook-mainosten kanssa tai vierailevat Facebook-sivuilla.
  • HubSpot: Tätä evästettä käytetään HubSpotin toimesta seuraamaan käyttäjän käyttäytymistä verkkosivustolla ja tarjoamaan personoituja markkinointisisältöjä.