Social Selling & LinkedIn – Ett infopaket för proffs

Social Selling & LinkedIn – Ett infopaket för proffs

LinkedIn är världens största sociala media som ägnar sig för nätverksskapande mellan proffs. Borde man bemästra den? Via LinkedIn kan du nämligen ur yrkesmässig synvinkel nå 610 miljoner människor runt om i världen. Notera att alla är med där p.g.a. sitt yrke. Det öppnar ett helt annorlunda forum för att sälja sin egen expertis.

Under utbildningen diskuteras hur du kan dra full nytta av de sociala medierna. Du får konkreta tips på hur du bygger din expertbrand, hur du skapar nätverk och dessutom får du förståelse för vilka konkreta element Social Selling består av. Du lär dig att utnyttja LinkedIn effektivt utan att sätta allt för mycket tid och besvär på det.

Sani Leino är budbärare för socialt företagande och han är känd försina energiska och fängslande försäljningsutbildningar samt för sina motivationstal om försäljning. Han är coach i emotionell intelligens i försäljning och social försäljning (Social Selling)

Sani har över 10 års erfarenhet av resultatinriktat och belönad försäljningsarbete inom B2B och B2C försäljningen. Senast har Sani jobbat som Försäljningschef för Europa inom teknologiföretaget ThingLinkin och ansvarat förutom för försäljningen också för utvecklandet av det internationella partnerprogrammet och för uppbyggandet av återförsäljningsnätverket. År 2016 nämndes Sani som en av de hundra mest inflytelserika Social Selling influerare i världen.

Visste du att 80% av B2B inköpare hittar försäljaren själv? Försäljaren måste således kunna påverka inköpsprocessen redan innan den första kontakten. Försäljningsarbete behövs fortfarande, men det har förändrats. Social Selling är ett fungerande sätt för den digitala tiden!

Ta gärna med din egen laptop! Det är inte ett måste, men det hjälper dig att förbättra din egen profil. Via laptoppen har du tillgång till flera funktioner än via mobilen.

Workshoppen hålls i Karleby universitetscenter Chydenius, Ulappa-salen torsdagen 28.11.2019 kl. 12-16
Adress: Bondegatan 2, 67100 Karleby

Evenemanget är kostnadsfritt, men kräver anmälning. Du kan anmäla dig här: http://bit.ly/Widen28marraskuuta2019

Sista anmälningsdagen är måndagen 25.11.2019.

Mera information om tillväxtprogrammet av:

Maarit Mäkelä
projektledare, exportutvecklare
050 3737 044
maarit.makela@viexpo.fi
www.viexpo.fi/widen


Widen Your Market – Invest in Export -tillväxtprogrammet administreras av andelslaget Viexpo. Internationaliseringsprogrammet har som mål att påbörja export hos företag från Mellersta Österbotten. Tillväxtprogrammet finansieras av Mellersta Österbottens förbund, Karlebynejdens utveckling Ab, Kaustbys ekonomiska region, Kannus stad och Perho kommun.



Integritetsöversikt
Viexpo

Den här sajten använder cookies (kakor) för att kunna ge dig den bästa möjliga användarupplevelsen. Cookies sparas i din webbläsare så att den känner igen dig och ditt språk då du återvänder till sajten. Dessutom hjälper cookies bl.a. till att förstå vilka sidor på sajten som du tycker är mest intressanta och användbara.

Nödvändiga cookies

Nödvändiga cookies bör alltid vara aktiverade för att vi ska kunna spara dina preferenser om språk och inställningarna för cookies.

Tredjepartscookies

Vi använder Google Analytics, HotJar, HubSpot, Microsoft Clarity och Google Search Console för att samla anonym information om t.ex. hur många besökare sajten har och vilka sidor som är populärast. Genom att hålla denna cookie aktiverad hjälper du oss att utveckla webbsajten.

Ytterligare kakor

Denna webbplats använder följande ytterligare kakor:

  • Google Analytics: Denna kaka samlar information om hur användare interagerar med webbplatsen. Den ger webbplatsägare insikter om användarbeteende och hjälper dem att förbättra webbplatsen.
  • Google Search Console: Denna kaka används av webbplatsägare för att övervaka prestandan för deras webbplats i Googles sökresultat.
  • Google TagManager: Denna kaka används för att hantera de taggar eller kodsnuttar som läggs till på en webbplats, som spårnings- och marknadsföringstaggar.
  • Hotjar: Denna kaka används för att samla information om webbplatsanvändning och användarbeteende, som värmekartor och klickspårning.
  • YouTube: YouTube ställer in kakor när en användare tittar på en video eller interagerar med videospelaren. Dessa kakor används för att anpassa användarens upplevelse, som att rekommendera relaterade videor eller komma ihåg användarens inställningar. Det är viktigt att notera att YouTube ägs av Google och därför hanteras kakorna som används av YouTube enligt Googles integritetspolicy. Användare kan hantera sina kakpreferenser via sina webbläsarinställningar eller genom att använda Googles Ads Settings-sida.
  • Microsoft Clarity: Denna kaka används för att samla in information om hur användare interagerar med en webbplats, som värmekartor och klickspårning, för att hjälpa webbplatsägare att förbättra sin webbplats.
  • FB-pixel: Denna kaka används av Facebook för att spåra beteendet hos användare som interagerar med Facebook-annonser eller besöker Facebook-sidor.
  • HubSpot: Denna kaka används av HubSpot för att spåra användarbeteende på en webbplats och tillhandahålla personligt anpassat marknadsföringsinnehåll.