Branding och kommunikationsstrategi: Del 2: Utnyttjning av sociala medier

Branding och kommunikationsstrategi: Del 2: Utnyttjning av sociala medier

Tid: 12.11.2019 kl. 13-17
Plats: Mötesrum Mega Frami D 1 våning, Tiedekatu 2 Seinäjoki

Sociala medierna har förändrat innehållet och målen för kommunikation och marknadsföring. Sociala medier är en av de mest effektiva (och ofta kostnadseffektiva) marknadsföringskanalerna, eftersom konsumenterna idag spenderar  mest tid på sociala medier. Some har gjort det möjligt för varumärken att interagera med sin målgrupp istället för monolog. Somes roll i marknadsföring är att driva kunden i inköpsbeslutet genom att främja identifiering, engagemang och informationshämtningsprocesser.

Konsumenterna har alltid litat på andra människors, experters eller myndigheters rekommendationer när de fattar köpbeslut.  Kändisars ansikte i produktförpackningar eller tv-reklam är inte en ny sak, men influencer-marknadsföring som har uppstått under de senaste åren är ny för många konsumenten och företag. I bästa fall skapar inflytelserik marknadsföring ett förhållande där olika människor kan påverka konsumenternas köpbeslut genom sin egen personlighet. Influencers liv övervakas och diskuteras av deras följare och det blir en del av vardagen för följare.

Resultat med socialmedia marknadsföring

  • Facebook, Instagram, Youtube, Snapchat, LinkedIn, TikTok…. Olika kanaler och kanalanvändare. Annonsformat och kostnader i olika kanaler.
  • Innehållet är kung! Organiskt innehåll vs. betald annonsering. Interaktion och kampanj.
  • Gemenskapens medlemmar, fans, följare, gillare och varumärkesambassadörer
  • Skapa en framgångsrik kampanj; Köparpersonligheter, stil val, kampanjidéer, schemaläggning, kanal val, mål & mäter
  • Influencer Marketing; Hur väljer jag rätt influencer? Vad kostar det att arbeta med en influencer?
  • Digital marketing verktygspaket
  • Exempel på framgångsrika och misslyckade sociala kampanjer
  • Fallstudie om deltagande företag och utvecklingsförslag

Antti Niemelä och Ville Heino, Buorre Oy

Temadagen är en fortsättning till den första sektionen som har hållits den 22 oktober.

Anmäl Dig till denna workshop senast 6.11 via http://bit.ly/brändikuntoon2

Pris: workshop 12.11: 100 €+moms (person)
Denna workshop är en del av Tillväxtprogrammet för Österbottens livsmedelsföretag, där målsättningen är att hjälpa Ditt företag att växa och exportera. Programmet på ett och ett halvt år ökar era kunskaper i internationell försäljning, marknadsföring och varumärkesbyggande, öppnar dörrar till distributionskanaler, erbjuder experthjälp för de deltagande företagen och aktiverar nya samarbetsmodeller mellan
företagen.


Tillväxtprogrammet är riktat för små livsmedelsföretag i Södra Österbotten, Österbotten och Mellersta Österbotten. Kolla länken för mer information: https://elintarvikekasvu.viexpo.fi/sv/framsida/
Anmälningsavgiften för hela programmet inkl. workshoppen 22.10, tidigare publicerat material samt kommande workshops:

  • företag med 1-5 anställda 390 € + moms 24 %
  • företag med 6-10 anställda 690 € + moms 24 %
  • företag med mer än 10 anställda 990 € + moms 24 %

*Anmälningsavgiften berättigar 1-2 personer /företag att delta i programmets alla tillställningar under åren 2019-2020.
Registera Dig till programmet via denna länk: bit.ly/PEKhaemukaan



Integritetsöversikt
Viexpo

Den här sajten använder cookies (kakor) för att kunna ge dig den bästa möjliga användarupplevelsen. Cookies sparas i din webbläsare så att den känner igen dig och ditt språk då du återvänder till sajten. Dessutom hjälper cookies bl.a. till att förstå vilka sidor på sajten som du tycker är mest intressanta och användbara.

Nödvändiga cookies

Nödvändiga cookies bör alltid vara aktiverade för att vi ska kunna spara dina preferenser om språk och inställningarna för cookies.

Tredjepartscookies

Vi använder Google Analytics, HotJar, HubSpot, Microsoft Clarity och Google Search Console för att samla anonym information om t.ex. hur många besökare sajten har och vilka sidor som är populärast. Genom att hålla denna cookie aktiverad hjälper du oss att utveckla webbsajten.

Ytterligare kakor

Denna webbplats använder följande ytterligare kakor:

  • Google Analytics: Denna kaka samlar information om hur användare interagerar med webbplatsen. Den ger webbplatsägare insikter om användarbeteende och hjälper dem att förbättra webbplatsen.
  • Google Search Console: Denna kaka används av webbplatsägare för att övervaka prestandan för deras webbplats i Googles sökresultat.
  • Google TagManager: Denna kaka används för att hantera de taggar eller kodsnuttar som läggs till på en webbplats, som spårnings- och marknadsföringstaggar.
  • Hotjar: Denna kaka används för att samla information om webbplatsanvändning och användarbeteende, som värmekartor och klickspårning.
  • YouTube: YouTube ställer in kakor när en användare tittar på en video eller interagerar med videospelaren. Dessa kakor används för att anpassa användarens upplevelse, som att rekommendera relaterade videor eller komma ihåg användarens inställningar. Det är viktigt att notera att YouTube ägs av Google och därför hanteras kakorna som används av YouTube enligt Googles integritetspolicy. Användare kan hantera sina kakpreferenser via sina webbläsarinställningar eller genom att använda Googles Ads Settings-sida.
  • Microsoft Clarity: Denna kaka används för att samla in information om hur användare interagerar med en webbplats, som värmekartor och klickspårning, för att hjälpa webbplatsägare att förbättra sin webbplats.
  • FB-pixel: Denna kaka används av Facebook för att spåra beteendet hos användare som interagerar med Facebook-annonser eller besöker Facebook-sidor.
  • HubSpot: Denna kaka används av HubSpot för att spåra användarbeteende på en webbplats och tillhandahålla personligt anpassat marknadsföringsinnehåll.