Fungerar din digi även internationellt?

Fungerar din digi även internationellt?

Fyra workshopper med olika teman

9.1. | 16.1. | 23.1. | 30.1. Port Tower, Karleby

Fungerar era webbsidor? På riktigt? Besöks de av någon? Om jo, vet du vad som söks på sidorna? Är ni synliga via Google annars än när ert firmanamn skrivs som sökord? Besöks era hemsidor via sociala medier? Den som irrar omkring på ditt företags olika kanaler är en ganska bra lead. Vad om du skulle fånga dem och fråga hur du kan vara till tjänst?

Genast i början av 2020 arrangerar vi 4 workshoppar som fokuserar digital marknadsföring, Google, sociala medier och det övergripande temat är hur alla dessa fungerar internationellt. Varför göra digital marknadsföring bara i Finland, när man kan kalibrera det också för andra marknader?

Under första dagen 9.1. fokuseras speciellt hur webbsidorna fungerar internationellt. Under dagen diskuteras de element som ligger till grund för en effektiv webbsida.

Utbildaren för den första, andra och fjärde utbildningsdagen är Riikka Pohjanen, chef för digital marknadsföring vid Verkkoasema Oy. Riikka har jobbat med digital marknadsföring och utbildning redan i nio år. Riikka fokuserar hur digital marknadsföring kan användas som helhet och hennes kärnkunnande placerar sig i gränssnitt mellan digital marknadsföring och programvarulösningar. Riikka berättar om marknadsföringsteknologier på ett begripligt sätt och uppmuntrar på så sätt alla med i digitaliseringen. Du kan bekanta dig med Riikkas utbildningar på förhand på Verkkoasemas Youtube


Den andra utbildningsdagen 16.1. ägnas åt sökmotoroptimering och hur den kan användas för att få mera synlighet. Under dagen diskuteras grunderna för sökmotoroptimering, den tekniska sökmotoroptimeringen, innehållsmarknadsföring och länkar. Deltagarna får hemuppgifter om temat som behandlas under den andra dagen som gäller sökmotoroptimering (30.1).

Under den tredje dagen 23.1 bygger vi upp en strategi för sociala medier. Följande teman kommer att diskuteras under dagen: syfte och målsättningar, fastställning av målgruppen, val av kanaler, innehåll och spridning samt mätning, rapportering och utveckling.

Utbildaren för denna tredje utbildningsdag är Tiina Räisänen, verkställande direktören för Verkkoasema Oy. Hon är en TOP 50 LinkedIn-påverkare i Finland. En business vloggare som syns och som också kallas för drottningen i digital marknadsföring. Tiina har jobbat med digital marknadsföring redan i mera än 10 år och hon har inspirerande synvinklar på vad som är avgörande när det gäller effektiv marknadsföring. Nya idéer testas på Verkkoasema kontinuerligt med kunder med tillväxtsträvan. Med Tiinas synpunkter kan du bekanta dig på förhand på Youtube.


Den fjärde utbildningsdagen 30.1. ägnas igen åt sökmotoroptimering och temat fördjupas. Deltagarna förväntas ha de baskunskaper som erbjudits under utbildningsdagen 16.1. och hemuppgifterna kompletterade, men det är möjligt att delta enbart denna utbildningsdag. Innehållet för den fördjupande utbildningen består av Google Analytics och Google Search Console sökmotoroptimering, betydelsen av användarupplevelsen i sökmotoroptimeringen samt Best practises för att kunna fortsätta med sökmotoroptimeringen.

Workshopparna hålls i Port Tower i Karleby (adress: Hamnvägen 330, 67101 Karleby). Alla utbildningar hålls kl. 12-16 i mötesrummet i 7 våningen.

Evenemanget är kostnadsfritt, men kräver anmälning. Du kan anmäla dig här: http://bit.ly/Widenkevät2020

9.1. Hur fungerar webbsidorna internationellt?
Sista anmälningsdagen är tisdagen 7.1.2020.

16.1. Hur kan sökmotoroptimering användas för att få mera synlighet?
Sista anmälningsdagen är måndagen 13.1.2020.

23.1. Strategi för sociala medier
Sista anmälningsdagen är måndagen 20.1.2020.

30.1. Sökmotoroptimering, temat fördjupas
Sista anmälningsdagen är måndagen 27.1.2020.

Mera information om tillväxtprogrammet av:

Maarit Mäkelä
projektledare, exportutvecklare
050 3737 044
maarit.makela@viexpo.fi
www.viexpo.fi/widen


Widen Your Market – Invest in Export -tillväxtprogrammet administreras av andelslaget Viexpo. Internationaliseringsprogrammet har som mål att påbörja export hos företag från Mellersta Österbotten. Tillväxtprogrammet finansieras av Mellersta Österbottens förbund, Karlebynejdens utveckling Ab, Kaustbys ekonomiska region, Kannus stad och Perho kommun.