Hur bygger man ett internationellt varumärke?

Hur bygger man ett internationellt varumärke?

Nu har ni möjlighet att bygga ert företagsvarumärke till internationellt tillsammans med en av de bästa varumärkesdesigners i Finland. Janne Kaitala från Werklig leder den tredje workshopen inom Widen Your Market – Invest in Export -tillväxtprogrammet, och då koncentrerar vi oss på att bygga varumärket på företaget som håller på att bli internationellt, samt på go-to-market strategin.

Vad avses då med varumärket? Det syftar på den bild som hör samman med företaget och dess produkter. Med varumärket strävar man till tillväxt i företagets försäljning, eftersom kunderna är villiga att betala för ett bra varumärke och fatta beslutet att köpa snabbare. Man kan dock tala om ett varumärke först när den är tillräckligt känd i den eftersträvade målgruppen. För att bli känd krävs tid och investeringar.

I denna workshop får deltagarna förutom varumärkesutbildning också utarbeta en positioneringsuppgift om internationaliseringen i sitt företag. Denna uppgift kan sedan vara som grund för att utarbeta och/eller specificera sitt företags värdeerbjudande och spetsen för den internationella kommunikationen – det som de vill bli kända för.


Janne Kaitala (CEO, varumärkesstrategist, coach) är specialist på att bygga varumärken och har lett över 100 projekt med syftet att förnya eller bygga upp ett varumärke, bl.a. Kyrö Distillery, Amos Rex, Nyhtökaura, Helsingfors stad, Remu, Henua och Holvi. Han är marknadsföringsekonom och den andra grundaren för Werklig.


Workshoppen hålls i Kokkolan Snellmankoti tisdagen 29.10.2019 kl. 11.30-16.30. 

Evenemanget är kostnadsfritt, men kräver anmälning. Du kan anmäla dig här: http://bit.ly/Widen29lokakuuta2019

Sista anmälningsdagen är torsdagen 24.10.2019.

Lisätietoja kasvuohjelmasta antaa:

Mera information om tillväxtprogrammet av:

Maarit Mäkelä 
projektledare, exportutvecklare
050 3737 044
maarit.makela@viexpo.fi
www.viexpo.fi/widen


Widen Your Market – Invest in Export -tillväxtprogrammet administreras av andelslaget Viexpo. Internationaliseringsprogrammet har som mål att påbörja export hos företag från Mellersta Österbotten. Tillväxtprogrammet finansieras av Mellersta Österbottens förbund, Karlebynejdens utveckling Ab, Kaustbys ekonomiska region, Kannus stad och Perho kommun.



Integritetsöversikt
Viexpo

Den här sajten använder cookies (kakor) för att kunna ge dig den bästa möjliga användarupplevelsen. Cookies sparas i din webbläsare så att den känner igen dig och ditt språk då du återvänder till sajten. Dessutom hjälper cookies bl.a. till att förstå vilka sidor på sajten som du tycker är mest intressanta och användbara.

Nödvändiga cookies

Nödvändiga cookies bör alltid vara aktiverade för att vi ska kunna spara dina preferenser om språk och inställningarna för cookies.

Tredjepartscookies

Vi använder Google Analytics, HotJar, HubSpot, Microsoft Clarity och Google Search Console för att samla anonym information om t.ex. hur många besökare sajten har och vilka sidor som är populärast. Genom att hålla denna cookie aktiverad hjälper du oss att utveckla webbsajten.

Ytterligare kakor

Denna webbplats använder följande ytterligare kakor:

  • Google Analytics: Denna kaka samlar information om hur användare interagerar med webbplatsen. Den ger webbplatsägare insikter om användarbeteende och hjälper dem att förbättra webbplatsen.
  • Google Search Console: Denna kaka används av webbplatsägare för att övervaka prestandan för deras webbplats i Googles sökresultat.
  • Google TagManager: Denna kaka används för att hantera de taggar eller kodsnuttar som läggs till på en webbplats, som spårnings- och marknadsföringstaggar.
  • Hotjar: Denna kaka används för att samla information om webbplatsanvändning och användarbeteende, som värmekartor och klickspårning.
  • YouTube: YouTube ställer in kakor när en användare tittar på en video eller interagerar med videospelaren. Dessa kakor används för att anpassa användarens upplevelse, som att rekommendera relaterade videor eller komma ihåg användarens inställningar. Det är viktigt att notera att YouTube ägs av Google och därför hanteras kakorna som används av YouTube enligt Googles integritetspolicy. Användare kan hantera sina kakpreferenser via sina webbläsarinställningar eller genom att använda Googles Ads Settings-sida.
  • Microsoft Clarity: Denna kaka används för att samla in information om hur användare interagerar med en webbplats, som värmekartor och klickspårning, för att hjälpa webbplatsägare att förbättra sin webbplats.
  • FB-pixel: Denna kaka används av Facebook för att spåra beteendet hos användare som interagerar med Facebook-annonser eller besöker Facebook-sidor.
  • HubSpot: Denna kaka används av HubSpot för att spåra användarbeteende på en webbplats och tillhandahålla personligt anpassat marknadsföringsinnehåll.