Innovationer och diskussioner på SIMA 2019-mässan

Innovationer och diskussioner på SIMA 2019-mässan

Den framgångsrika SIMA 2019-mässan inom lantbruksbranschen arrangerades 24.–28.2.2019 på mässområdet Villepinte i Paris. Viexpo var SIMA 2019-mässans officiella representant och samarbetspartner i Finland.

Denna fyradagarsmässa samlade mängder av deltagare och förde samman experter till och med från 5 olika kontinenter. I år deltog 1 770 företag och sammanlagt 232 000 experter i mässan med syftet att leta upp och presentera nya innovationer, diskutera utmaningar angående branschen samt hitta lösningar inom lantbruksarbete.

På mässan arrangerades olika möten och konferenser där man bl.a. diskuterade nutida utmaningar beträffande ekologiskt lantbruk och digital utveckling. I samband med mässan arrangerades också ett populärt specialevenemang för tredje gången. Evenemanget var avsett för uppstartsföretagen inom den snabbt framåtskridande lantbruksbranschen.

I år deltog 8 finska lantbruksföretag i mässan. Företagen lämnade mässan med positiva resultat och var överlag nöjda med mässans utbud.

 

Mera information:

Elina Ruohonen

+358 50 385 4373
elina.ruohonen(at)viexpo.fi



Integritetsöversikt
Viexpo

Den här sajten använder cookies (kakor) för att kunna ge dig den bästa möjliga användarupplevelsen. Cookies sparas i din webbläsare så att den känner igen dig och ditt språk då du återvänder till sajten. Dessutom hjälper cookies bl.a. till att förstå vilka sidor på sajten som du tycker är mest intressanta och användbara.

Nödvändiga cookies

Nödvändiga cookies bör alltid vara aktiverade för att vi ska kunna spara dina preferenser om språk och inställningarna för cookies.

Tredjepartscookies

Vi använder Google Analytics, HotJar, HubSpot, Microsoft Clarity och Google Search Console för att samla anonym information om t.ex. hur många besökare sajten har och vilka sidor som är populärast. Genom att hålla denna cookie aktiverad hjälper du oss att utveckla webbsajten.

Ytterligare kakor

Denna webbplats använder följande ytterligare kakor:

  • Google Analytics: Denna kaka samlar information om hur användare interagerar med webbplatsen. Den ger webbplatsägare insikter om användarbeteende och hjälper dem att förbättra webbplatsen.
  • Google Search Console: Denna kaka används av webbplatsägare för att övervaka prestandan för deras webbplats i Googles sökresultat.
  • Google TagManager: Denna kaka används för att hantera de taggar eller kodsnuttar som läggs till på en webbplats, som spårnings- och marknadsföringstaggar.
  • Hotjar: Denna kaka används för att samla information om webbplatsanvändning och användarbeteende, som värmekartor och klickspårning.
  • YouTube: YouTube ställer in kakor när en användare tittar på en video eller interagerar med videospelaren. Dessa kakor används för att anpassa användarens upplevelse, som att rekommendera relaterade videor eller komma ihåg användarens inställningar. Det är viktigt att notera att YouTube ägs av Google och därför hanteras kakorna som används av YouTube enligt Googles integritetspolicy. Användare kan hantera sina kakpreferenser via sina webbläsarinställningar eller genom att använda Googles Ads Settings-sida.
  • Microsoft Clarity: Denna kaka används för att samla in information om hur användare interagerar med en webbplats, som värmekartor och klickspårning, för att hjälpa webbplatsägare att förbättra sin webbplats.
  • FB-pixel: Denna kaka används av Facebook för att spåra beteendet hos användare som interagerar med Facebook-annonser eller besöker Facebook-sidor.
  • HubSpot: Denna kaka används av HubSpot för att spåra användarbeteende på en webbplats och tillhandahålla personligt anpassat marknadsföringsinnehåll.