Tillväxt för livsmedelsföretag

Tillväxt för livsmedelsföretag

Konsumenternas intresse för matvarornas renhet, ursprung, spårbarhet, säkerhet och sundhet stiger starkt runtom i världen. Finländsk mat är för det mesta just det – naturligt, rent, säkert och hälsosamt. Vid sidan av vegetarisk och vegansk kost är också upplevelser en uppåtgående trend som inte endast betyder lyx utan också oförglömliga och exotiska smakupplevelser.

Dessa mattrender skapar en utmärkt marknadsnisch för finska livsmedel, men det som utgör ett hinder för tillväxt och internationalisering är ofta företagens storlek, snäva produktutbud och begränsade resurser.

En av de största utmaningarna är kunskaper i konsumentmarknadsföring speciellt när det gäller de internationella marknaderna. När det gäller konsumentmarknadsföring är historieberättandet och varumärket viktiga, och t.ex. sociala medier med sina influencers spelar en betydande roll när man vill skapa välkända varumärken på ett kostnadseffektivt sätt och öka produkternas åtgång.

Hur kan vi göra vårt företag och dess produkter mer kända och öka åtgången bland konsumenter på ett kostnadseffektivt sätt? Behärskar vi sociala medier med sina influencers?

Eget varumärke, kollektivt varumärke, white label, private label? Utmaningar och möjligheter.

Vilken försäljningskanal är den rätta för just vårt företag?

Hur ser handelsmönstren ut i andra länder? Vem är den rätta partnern för oss?

Hur kan vi öka våra resurser? Vilken slags nytta kunde vi ha av att samarbeta med andra?

 

Kom med och utveckla ditt företag, öka försäljningen och vinsten.

Blev du intresserad? Boka ett möte med Carita för att komma igång!

 

Carita Pöntiö

Senior Advisor
+358 44 987 5484
carita.pontio@viexpo.fi



Integritetsöversikt
Viexpo

Den här sajten använder cookies (kakor) för att kunna ge dig den bästa möjliga användarupplevelsen. Cookies sparas i din webbläsare så att den känner igen dig och ditt språk då du återvänder till sajten. Dessutom hjälper cookies bl.a. till att förstå vilka sidor på sajten som du tycker är mest intressanta och användbara.

Nödvändiga cookies

Nödvändiga cookies bör alltid vara aktiverade för att vi ska kunna spara dina preferenser om språk och inställningarna för cookies.

Tredjepartscookies

Vi använder Google Analytics, HotJar, HubSpot, Microsoft Clarity och Google Search Console för att samla anonym information om t.ex. hur många besökare sajten har och vilka sidor som är populärast. Genom att hålla denna cookie aktiverad hjälper du oss att utveckla webbsajten.

Ytterligare kakor

Denna webbplats använder följande ytterligare kakor:

  • Google Analytics: Denna kaka samlar information om hur användare interagerar med webbplatsen. Den ger webbplatsägare insikter om användarbeteende och hjälper dem att förbättra webbplatsen.
  • Google Search Console: Denna kaka används av webbplatsägare för att övervaka prestandan för deras webbplats i Googles sökresultat.
  • Google TagManager: Denna kaka används för att hantera de taggar eller kodsnuttar som läggs till på en webbplats, som spårnings- och marknadsföringstaggar.
  • Hotjar: Denna kaka används för att samla information om webbplatsanvändning och användarbeteende, som värmekartor och klickspårning.
  • YouTube: YouTube ställer in kakor när en användare tittar på en video eller interagerar med videospelaren. Dessa kakor används för att anpassa användarens upplevelse, som att rekommendera relaterade videor eller komma ihåg användarens inställningar. Det är viktigt att notera att YouTube ägs av Google och därför hanteras kakorna som används av YouTube enligt Googles integritetspolicy. Användare kan hantera sina kakpreferenser via sina webbläsarinställningar eller genom att använda Googles Ads Settings-sida.
  • Microsoft Clarity: Denna kaka används för att samla in information om hur användare interagerar med en webbplats, som värmekartor och klickspårning, för att hjälpa webbplatsägare att förbättra sin webbplats.
  • FB-pixel: Denna kaka används av Facebook för att spåra beteendet hos användare som interagerar med Facebook-annonser eller besöker Facebook-sidor.
  • HubSpot: Denna kaka används av HubSpot för att spåra användarbeteende på en webbplats och tillhandahålla personligt anpassat marknadsföringsinnehåll.