Tillväxt från digitala kanaler – målmarknad Sverige

Tillväxt från digitala kanaler – målmarknad Sverige

Syftet med exportprojektet Tillväxt från digitala kanaler – målmarknad Sverige (Kasvua digikanavista – kohteena Ruotsi) är att starta och utveckla export till Sverige hos företag verksamma i Södra Österbotten, Österbotten, Mellersta Österbotten och Norra Österbotten med hjälp av digitala försäljningskanaler. E-handel och digitalisering har förändrat både konsumenters och företagskunders köpbeteende, inte bara i samband med Corona pandemin utan även innan det. Digitala försäljningskanaler gör det också möjligt för små finländska företag att bli mer internationella på ett sätt som man aldrig tidigare kunnat se. Framgång kräver dock att företagen utvecklar sitt eget starka produkt- och/eller tjänstekoncept, samarbetar och bygger en konkurrensfördel på ett beslutsamt sätt beroende på behoven hos den kundbas som identifierats på målmarknaden. Detta projekt kommer att göra det möjligt för företagen att systematiskt utveckla sitt eget kunnande och därmed sina förutsättningar för framgång i digitala försäljningskanaler på den svenska marknaden.

Under exportprojektet kommer de deltagande företagen att kunna utveckla sin egen kompetens inom digitala försäljningskanaler, särskilt på den svenska marknaden. Företag ökar sitt kunnande när det gäller att bygga ett målinriktat och systematiskt varumärke, och de förstår och identifierar vem de främst strävar efter att sälja till på den svenska marknaden. Företagen kan dela sina egna konkurrensfördelar i de digitala kanaler som passar dem och ha en långsiktig plan med försäljningsmål för den svenska marknaden.

Sju företag från fyra regioner (Österbotten, Mellersta Österbotten, Södra Österbotten och Norra Österbotten) deltar i exportprojektet: PaaPii Design Oy, Rimita Green Oy, Flat Out Trading Oy, Ab Lurv Oy, Mirror Line Oy, Nevertex Oy och Utua Finland Oy.

Exportprojektet genomförs under perioden 1.11.2021–31.05.2023.

287 325 euro har beviljats för exportprojektet från Europeiska jordbruksfonden för landsbygdsutveckling.

Exportprojektet finansieras av de deltagande företag, Europeiska unionen och finska staten.

Carita Pöntiö ansvarar för exportprojektet på Viexpo.

+358 44 987 5484

carita.pontio@viexpo.fi



Integritetsöversikt
Viexpo

Den här sajten använder cookies (kakor) för att kunna ge dig den bästa möjliga användarupplevelsen. Cookies sparas i din webbläsare så att den känner igen dig och ditt språk då du återvänder till sajten. Dessutom hjälper cookies bl.a. till att förstå vilka sidor på sajten som du tycker är mest intressanta och användbara.

Nödvändiga cookies

Nödvändiga cookies bör alltid vara aktiverade för att vi ska kunna spara dina preferenser om språk och inställningarna för cookies.

Tredjepartscookies

Vi använder Google Analytics, HotJar, HubSpot, Microsoft Clarity och Google Search Console för att samla anonym information om t.ex. hur många besökare sajten har och vilka sidor som är populärast. Genom att hålla denna cookie aktiverad hjälper du oss att utveckla webbsajten.

Ytterligare kakor

Denna webbplats använder följande ytterligare kakor:

  • Google Analytics: Denna kaka samlar information om hur användare interagerar med webbplatsen. Den ger webbplatsägare insikter om användarbeteende och hjälper dem att förbättra webbplatsen.
  • Google Search Console: Denna kaka används av webbplatsägare för att övervaka prestandan för deras webbplats i Googles sökresultat.
  • Google TagManager: Denna kaka används för att hantera de taggar eller kodsnuttar som läggs till på en webbplats, som spårnings- och marknadsföringstaggar.
  • Hotjar: Denna kaka används för att samla information om webbplatsanvändning och användarbeteende, som värmekartor och klickspårning.
  • YouTube: YouTube ställer in kakor när en användare tittar på en video eller interagerar med videospelaren. Dessa kakor används för att anpassa användarens upplevelse, som att rekommendera relaterade videor eller komma ihåg användarens inställningar. Det är viktigt att notera att YouTube ägs av Google och därför hanteras kakorna som används av YouTube enligt Googles integritetspolicy. Användare kan hantera sina kakpreferenser via sina webbläsarinställningar eller genom att använda Googles Ads Settings-sida.
  • Microsoft Clarity: Denna kaka används för att samla in information om hur användare interagerar med en webbplats, som värmekartor och klickspårning, för att hjälpa webbplatsägare att förbättra sin webbplats.
  • FB-pixel: Denna kaka används av Facebook för att spåra beteendet hos användare som interagerar med Facebook-annonser eller besöker Facebook-sidor.
  • HubSpot: Denna kaka används av HubSpot för att spåra användarbeteende på en webbplats och tillhandahålla personligt anpassat marknadsföringsinnehåll.