Pop-up Bodö –onnistunut konsepti

Pop-up Bodö –onnistunut konsepti

Nordic Gatewayn Pop-up Bodö tapahtuma kokosi yhdeksän yritystä vierailulle Norjan Bodöhön. Viexpoa tapahtumassa edusti International Business Developer Katja Jankens, jolla on laajaa asiantuntemusta erityisesti Norjan markkinoista.

Pop-up Bodön päätapahtumaa, joka järjestettiin 9.-11.10. Bodössä, edelsi monipuolinen koulutussarja. Kevään, kesän ja syksyn aikana yrityksille tarjottiin asiantuntijoiden opastuksella tietoja, joiden avulla Norjan markkinoille siirtyminen helpottuu. Nordic Gatewayn Pop-up Bodö -konsepti tarjosi viisi koulutustilaisuutta Norjan markkinoille valmistautumisesta.

17.4.  Yrittäjä, auta, älä myy! Vaasa

17.5.  Vientimarkkinoille valmistautuminen, Vaasa

5.6.    Sopimusasiat Norja-Suomi, Pietarsaari

5.9.    Norjan tullimääräykset ja alv-asiat -infotilaisuus, Vaasa

19.9. Pitchauksen jalo taito, Pietarsaari

Koulutusten kautta osallistujille annettiin monipuolisesti tietoa ja valmennusta ensin Vaasassa ja Pietarsaaressa ja lopulta pääpaikalla Bodössä. Sarjan kickoff-koulutuksen 36 osallistujaa saivat kuulla Pasi Rautiolta myyntityön tärkeydestä ja keinoista. Muiden koulutusten kymmenkunta osallistujaa saivat tietoa valmistautumisesta ja asioista, jotka tulee huomioida neuvotteluissa norjalaisten kanssa ja sopimuksia solmittaessa. Lisäksi käytiin läpi Norjan tullimääräyksiä ja arvonlisäveroihin liittyviä omia tuotteita koskevia määräyksiä. Lopuksi vielä valmistauduttiin tapaamiseen potentiaalisen asiakkaan kanssa.

Bodössä ryhmää oli vastassa arvovaltainen joukko, kunniakonsuli, suurlähettiläs ja Bodön kunnan johto. Ensimmäisenä iltana ryhmä sai verkostoitua kivikautisen ruoan äärellä Tuvsjyenissä. Bodössä ohjelmaan kuului yritysesittelyjä, toimintaan, elinkeinoelämään ja businessmahdollisuuksiin tutustumista, pitchausta ja matchmakingiä. Suomalaisyritykset vierailivat Suomen kunniakonsuli Gunnar Johansenin luona, jonka rakennusalan konserni Gunvald Johansen AS on mm. Bodön alueen suurin rakennuttaja. Mukana oli myös Suomen Norjan suurlähettiläs Mikael Antell. Lisäksi vierailtiin mm. Nord Universitetillä ja Mørkvedbuktan tutkimusasemalla.

Nordic Gateway -hankkeeseen kuuluva Pop-up Bodö oli vienninedistämismatkana erittäin onnistunut. Osallistuvat suomalaisyritykset olivat tyytyväisiä koulutusten ja matkan antiin. Bodön kontaktit saivat vastavuoroisesti hyvän käsityksen suomalaista potentiaalisista yhteistyökumppaneista.

Matkan tuloksena luotiin uusia näkökulmia Pohjoismaiseen yhteistyöhön ja sen vaikuttavuuteen. Kevään ohjelmassa onkin Bodön vastavierailu Pohjanmaalla.

 

Lisätietoja:

Katja Jankens
katja.jankens@viexpo.fi, puh. +358 50 5738876



Yleiskatsaus
Viexpo

Tämä verkkosivusto käyttää evästeitä, jotta voisimme tarjota kävijöille mahdollisimman hyvän käyttökokemuksen. Verkkoselaimeen tallentuvat evästeet tunnistavat palaavat kävijät ja heidän kielensä. Lisäksi evästeet antavat meille tärkeää tietoa mm. siitä, mitkä sivut kiinnostavat kävijöitä.

Välttämättömät evästeet

Välttämättömien evästeiden tulisi aina olla käytössä, jotta voimme tallentaa toiveesi kielestä ja evästeiden asetuksista.

Kolmansien osapuolien evästeet

Tämä sivusto käyttää Google Analyticsia, Microsoft Claritya sekä Google Search Consolea kerätäkseen nimetöntä tietoa sivuston käytöstä, kuten kävijöiden määrästä ja suosituimmista sivuista. Pitämällä tämän evästeen käytössä autat meitä parantamaan sivustoa.

Lisäevästeet

Tämä verkkosivusto käyttää seuraavia lisäevästeitä:

  • Google Analytics: Tämä eväste kerää tietoa siitä, miten käyttäjät vuorovaikuttavat verkkosivuston kanssa. Se tarjoaa verkkosivuston omistajille oivalluksia käyttäjien käyttäytymisestä ja auttaa heitä parantamaan verkkosivustoa.
  • Google Search Console: Tätä evästettä käytetään verkkosivuston omistajien toimesta heidän verkkosivustonsa suorituksen seuraamiseen Google-hakutuloksissa.
  • Google TagManager: Tätä evästettä käytetään hallinnoimaan verkkosivustolle lisättyjä tageja tai koodinpätkiä, kuten seuranta- ja markkinointitageja.
  • YouTube: YouTube asettaa evästeitä, kun käyttäjä katselee videota tai vuorovaikuttaa videosoittimen kanssa. Näitä evästeitä käytetään käyttäjäkokemuksen personointiin, kuten suositeltujen videoiden tai käyttäjän mieltymysten muistamiseen. On tärkeää huomata, että YouTube on Googlen omistama, ja siksi YouTuben käyttämät evästeet ovat Googlen tietosuojakäytännön hallinnoimia. Käyttäjät voivat hallita evästeasetuksiaan selaimen asetuksissa tai käyttämällä Googlen mainostenhallintasivua.
  • Microsoft Clarity: Tätä evästettä käytetään tietojen keräämiseen siitä, miten käyttäjät vuorovaikuttavat verkkosivuston kanssa, kuten lämpökarttojen ja napsautusten seurannan avulla, jotta verkkosivuston omistajat voivat parantaa verkkosivustoaan.
  • FB-pixel: Tätä evästettä käytetään Facebookin toimesta seuraamaan käyttäjien käyttäytymistä, jotka vuorovaikuttavat Facebook-mainosten kanssa tai vierailevat Facebook-sivuilla.
  • HubSpot: Tätä evästettä käytetään HubSpotin toimesta seuraamaan käyttäjän käyttäytymistä verkkosivustolla ja tarjoamaan personoituja markkinointisisältöjä.